• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Man hittar mycket kul på insta :)
Jag tror dock inte att deras band är helt gratis, finishen på vissa såg helt sjuk ut. Mycket fint hantverk.

Jag lockas av att prova men vill inte förstöra bundet då jag gillar att ha det till min 16570.

Visst är det viklås på bandet? Känns inte det lite udda på ett bund?
 

Freddie L

Panerai
Att man aldrig kan få vara riktigt nöjd :) Det kanske iofs kan få att få med spänne. Måste bara köpa 103:a först innan jag gör en förfrågan :)
Men gå inte över halva världen efter dyrt vatten, eller hur man säger. Finns ju flera riktigt duktiga bandmakare här på KS som längtar efter att tillmötesgå alla (i det här fallet lätt perverterade!?) önskemål. Jag har använt AndersW och Cheepo, jättenöjd. Men Maer och ett par till verkar ju lika duktiga.
 

Freddie L

Panerai
Men gå inte över halva världen efter dyrt vatten, eller hur man säger. Finns ju flera riktigt duktiga bandmakare här på KS som längtar efter att tillmötesgå alla (i det här fallet lätt perverterade!?) önskemål. Jag har använt AndersW och Cheepo, jättenöjd. Men Maer och ett par till verkar ju lika duktiga.
Var noga vid ev beställning bara. "Svart läder, spännen, strategiskt placerat hål" är inte tillräckligt, enligt Google iaf...
IMG_4499.JPG
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Sprang på denna Sinn 556 aviation M-30. Jag känner ett sånt habegär att jag inte vet vart jag skall ta vägen. Alltså, hur cool är den inte?!

Någon som känner till något om denna modell? Jag hittar bara sidor på japanska och tyvärr är mitt ordförråd begränsat där.

Sinn556.jpg

Har ingen Sinn för tillfället men hänger här och bumpar idag upp mitt eget inlägg från tidigare. Det här utförandet på 556:an är såå grymt tycker jag. Hur f_n skall man få tag i denna? Nån av er Sinn(ers) som är bra på att Googlesöka/utreda?
 

demondave

Rolex
Sinn-EZM-12-aBlogtoWatch-17.jpg

Sinn-EZM-12-aBlogtoWatch-19.jpg

Sinn-EZM-12-aBlogtoWatch-20.jpg


Någon mer än mig som gick igång på fällkniven till EMZ 12? Goda nyheter, den går att beställa som reservdel! Väntar på orderbekräftelse och betalningslänk från Sinn as we speak. Antar att det går att lösa genom AD också, för den som har nära till en sådan.

69€ plus 25€ för försäkrad frakt, kostar den. Ingen aning om vad fällknivar brukar kosta, men med tanke på vill ha-faktorn den triggade hos mig är det klart prisvärt.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Sinn-EZM-12-aBlogtoWatch-17.jpg

Sinn-EZM-12-aBlogtoWatch-19.jpg

Sinn-EZM-12-aBlogtoWatch-20.jpg


Någon mer än mig som gick igång på fällkniven till EMZ 12? Goda nyheter, den går att beställa som reservdel! Väntar på orderbekräftelse och betalningslänk från Sinn as we speak. Antar att det går att lösa genom AD också, för den som har nära till en sådan.

69€ plus 25€ för försäkrad frakt, kostar den. Ingen aning om vad fällknivar brukar kosta, men med tanke på vill ha-faktorn den triggade hos mig är det klart prisvärt.
Pingar @engst men han sitter nog redan på planet ned till Frankfurt ;)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Har ingen Sinn för tillfället men hänger här och bumpar idag upp mitt eget inlägg från tidigare. Det här utförandet på 556:an är såå grymt tycker jag. Hur f_n skall man få tag i denna? Nån av er Sinn(ers) som är bra på att Googlesöka/utreda?

Jag tror tyvärr tror jag att det är ruskigt svårt att komma över en.

Den tillverkades i totalt 100ex varav 30ex är tillverkade och numrerade i samband med att en japans tidning, Mono Magazine, fyllde 30 år.
De som är numrerade har "Mono" samt nummer ingraverat på rotorn. Om jag har förstått korrekt så släpptes de i november 2012 och listpris var dryga 14´.

IMG_3708.jpg
 
Senast ändrad:
Sinn-lovers. Hjälp mig. Vad ska jag köpa?
Min nästa klocka SKA bli en Sinn. Ska ha en alldagsklocka som funkar på kontoret samt på fritiden.
Har egentligen varit fullt inställd på en 104 St Sa, men börjar tro att den inte riktigt fyller någon extra funktion mot det jag redan har, samt kanskeeee är för blingig?
Har också snöat in på 856 UTC S, eller utan S.
Någon input? Hur är svärtningen på S-modellerna? Repas det bort och blir tacky? Funkar de på kontoret till skjorta utan att vara för "militäriga"?
Jag är så ambivalent...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sinn-lovers. Hjälp mig. Vad ska jag köpa?
Min nästa klocka SKA bli en Sinn. Ska ha en alldagsklocka som funkar på kontoret samt på fritiden.
Har egentligen varit fullt inställd på en 104 St Sa, men börjar tro att den inte riktigt fyller någon extra funktion mot det jag redan har, samt kanskeeee är för blingig?
Har också snöat in på 856 UTC S, eller utan S.
Någon input? Hur är svärtningen på S-modellerna? Repas det bort och blir tacky? Funkar de på kontoret till skjorta utan att vara för "militäriga"?
Jag är så ambivalent...

Kul att du ska välja Sinn :) När det gäller S-modellerna så har i alla fall @Hoffa och @Aquastaren erfarenhet av nyare S.
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig angående 856 men vi har ju några 856/857-ägare i tråden. Sen håller jag inte alls med om att 104 är för blingig för kontorsbärande.
 
Kul att du ska välja Sinn :) När det gäller S-modellerna så har i alla fall @Hoffa och @Aquastaren erfarenhet av nyare S.
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig angående 856 men vi har ju några 856/857-ägare i tråden. Sen håller jag inte alls med om att 104 är för blingig för kontorsbärande.
Tack för svar
Du har kanske rätt i att 104 funkar. Det är här jag tvekar Har en sdgm003 nu som jag tycker känns lite för överdressad med tanke på min övriga stil och så till vardags Känns också som att 856 kanske går mer under radarn med tanke på att den ej har bezel.. svårt, man vill ju ha båda
 

UncleBear

Panerai
I lådan från Sinn 6000 fanns det lite olika band att använda. Initialt rastades denna eftersom det osar mer finanz...
IMG_1618.JPG

Efter det har jag luftat länken. Jag vet vad jag tycker men vad har ni för tankar om band på detta ur. Det fanns mer i lådan som inte prövats. Gillar att de levereras i fin box med alternativa band...
Edit: Kan vara bra med bild på länk också...
IMG_0007.JPG
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tack för svar
Du har kanske rätt i att 104 funkar. Det är här jag tvekar Har en sdgm003 nu som jag tycker känns lite för överdressad med tanke på min övriga stil och så till vardags Känns också som att 856 kanske går mer under radarn med tanke på att den ej har bezel.. svårt, man vill ju ha båda

104:n är ju iofs blingigare i jämförelse med 856 i och med det polerade caset och länk med polerade mittlänkar.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Tack för svar
Du har kanske rätt i att 104 funkar. Det är här jag tvekar Har en sdgm003 nu som jag tycker känns lite för överdressad med tanke på min övriga stil och så till vardags Känns också som att 856 kanske går mer under radarn med tanke på att den ej har bezel.. svårt, man vill ju ha båda
Varför köper du inte en 556i istället? Den funkar ju på allt från länk och läder till nato. :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
IMG_0007.JPG
I lådan från Sinn 6000 fanns det lite olika band att använda. Initialt rastades denna eftersom det osar mer finanz...
IMG_1618.JPG

Efter det har jag luftat länken. Jag vet vad jag tycker men vad har ni för tankar om band på detta ur. Det fanns mer klådan som inte prövats. Gillar att de levereras i fin box med alternativa band...
Edit: Kan vara bra med bild på länk också...

Jag tycker att den görs sig absolut bäst på länken. Men det tycker jag å andra sidan med nästan varenda klocka i övrigt också :)
 
Sinn-lovers. Hjälp mig. Vad ska jag köpa?
Min nästa klocka SKA bli en Sinn. Ska ha en alldagsklocka som funkar på kontoret samt på fritiden.
Har egentligen varit fullt inställd på en 104 St Sa, men börjar tro att den inte riktigt fyller någon extra funktion mot det jag redan har, samt kanskeeee är för blingig?
Har också snöat in på 856 UTC S, eller utan S.
Någon input? Hur är svärtningen på S-modellerna? Repas det bort och blir tacky? Funkar de på kontoret till skjorta utan att vara för "militäriga"?
Jag är så ambivalent...

Kul att du ska välja Sinn :) När det gäller S-modellerna så har i alla fall @Hoffa och @Aquastaren erfarenhet av nyare S.
Jag kan tyvärr inte hjälpa dig angående 856 men vi har ju några 856/857-ägare i tråden. Sen håller jag inte alls med om att 104 är för blingig för kontorsbärande.

PVD på Sinn är bra. Jag har lyckats få en repa och då drog jag armen ganska kraftigt mot en betongvägg med smågrus i ytan. Inte helt optimalt.
Ett tips till Norgekamraten, ganska snabbt kommer du att komma underfund med att du vill ha en klocka som glider in under manschetten på kontoret och en brutal dykare på fritiden. Om du kompromissar nu kanske du ångrar dig. Köp en lite billigare dressare och lägg pengarna på din drömdykare, eller tvärtom. Så kan du komplettera längre fram ;-)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Vill bara slå ett slag för Sinn's läderband. Jag skulle kalla det "bund-light" då det påminner om bund i uppbyggnaden med olika lager men där den nedre delen fäster i bandstiften istället för att gå under klockan. Det är även vattentåligt, eller vattentätt i en direktöversättning men jag har inte satt mig in i hur det egentligen fungerar...det får bli ett mail till Sinn angående detta. Det börjar så smått att mjukna men det behöver nog ytterligare en veckas användning för att bli riktigt följsamt. Men på det hela ett väldigt trevligt band med fina detaljer. Minns inte exakt pris, men ca 1.200sek om jag inte är helt ute och cyklar.

IMG_20170329_100336.jpg
IMG_20170329_100356.jpg
IMG_20170329_100237.jpg
IMG_20170329_100411.jpg
IMG_20170329_100642.jpg
IMG_20170329_100718.jpg
IMG_20170329_100620.jpg
 
Topp