• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Moorflax

Patek
2-Faktor
@Clark Kent ser ditt band ut så här/kan du säga om det är ett orginalband?

s-l1600a.jpg


s-l1600.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
@Clark Kent ser ditt band ut så här/kan du säga om det är ett orginalband?

s-l1600a.jpg


s-l1600.jpg

Nix, inte original. Det är svart även på insidan, har Sinn-logga på spännet plus att det är satinerat. Men looken är ju så gott som samma så om det inte kostar skjortan så slå till. Det kanske inte är vattentåligt heller som Sinn-bandet är. Det är 90-graderssömmar på bandet i ditt exempel också på den övre delen av bandet medan det är något rundat på Sinn-bandet.

EDIT: Det ser nästan ut att vara mjukare på insidan och mer komfortabelt att bära än originalbanden.

IMG_20170307_150501.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Nix, inte original. Det är svart även på insidan, har Sinn-logga på spännet plus att det är satinerat. Men looken är ju så gott som samma så om det inte kostar skjortan så slå till. Det kanske inte är vattentåligt heller som Sinn-bandet är. Det är 90-graderssömmar på bandet i ditt exempel också på den övre delen av bandet medan det är något rundat på Sinn-bandet.

IMG_20170307_150501.jpg
Som jag misstänkte då. Tack! :)
Medan du är på hugget så kanske du kan ge ett utlåtande om denna?
Fick konstiga vibbar av denna då jag tycker den ser "skrubbad" ut. Men de kanske ska se ut så här?

144.jpg


144a.jpg


144b.jpg
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Som jag misstänkte då. Tack! :)
Medan du är på hugget så kanske du kan ge ett utlåtande om denna?
Fick konstiga vibbar av denna då jag tycker den ser "skrubbad" ut. Men de kanske ska se ut så här?

144a.jpg


144b.jpg

Jag håller med dig. Och sen så har jag nog aldrig lyckats få visarna så där röda på kort, de tenderar att gå mer mot orange så det kan nog vara något litet filter på bilden. Vet inte om det syns på bilderna, men U1 får alltid en klarare röd på bilderna. Nu hittar jag inte min...måste ha gömt den på något bra ställe när jag har varit på väg ut och inte orkade passera kassaskåpet men det är ju som att någon har handpolerat/borstat i cirkelrörelser på boetten?

fullsizeoutput_b37.jpeg


IMG_20161102_092433.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Har ingen Sinn för tillfället men hänger här och bumpar idag upp mitt eget inlägg från tidigare. Det här utförandet på 556:an är såå grymt tycker jag. Hur f_n skall man få tag i denna? Nån av er Sinn(ers) som är bra på att Googlesöka/utreda?

Jisses! En 556 destro :wideyed: :hungry:
Den där vill jag ha på riktigt!
Hittade bara en youtubevideo

Destro i all ära, men färgen! Kolla färgen!! :woot:
Nu finns det en 556 Aviation till salu på ebay!
http://www.ebay.com/itm/Rare-Sinn-556-Aviation-/182507331656?hash=item2a7e48e048:g:WmEAAOSwhQhY2wKV
556.jpg
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag håller med dig. Och sen så har jag nog aldrig lyckats få visarna så där röda på kort, de tenderar att gå mer mot orange så det kan nog vara något litet filter på bilden. Vet inte om det syns på bilderna, men U1 får alltid en klarare röd på bilderna. Nu hittar jag inte min...måste ha gömt den på något bra ställe när jag har varit på väg ut och inte orkade passera kassaskåpet men det är ju som att någon har handpolerat/borstat i cirkelrörelser på boetten?

fullsizeoutput_b37.jpeg


IMG_20161102_092433.jpg
Grym skillnad på din 144 mot den på bukten! :eek:
 

eastwood

Rolex
2-Faktor
Varför sälja en så fin klocka? Behåll den och posta tonvis med bilder här istället :)
Varit lite av en doldis i den här tråden, så ber om ursäkt för inga bilder på skönheten här.;) Dessvärre verkar ju alltid gräset grönare på andra sidan, är sugen på att testa annat. Därför känns det också bra att en annan forumbroder får njuta av den. Tavlan och det kupade glaset är riktigt schysst.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Varit lite av en doldis i den här tråden, så ber om ursäkt för inga bilder på skönheten här.;) Dessvärre verkar ju alltid gräset grönare på andra sidan, är sugen på att testa annat. Därför känns det också bra att en annan forumbroder får njuta av den. Tavlan och det kupade glaset är riktigt schysst.
Vad är grejen med den här Robertloggan? Är det någon juvelerare som samarbetat med Sinn?
Snygg är den ju hur som helst!
 

engst

Cartier
Tack för att du delade...spännande läsning :)

Noterar att Sinn själva skriver ut att det är ett längre serviceintervall på klockor med AR-teknologin. Detta diskuterades ju tidigare i tråden och det rådde delade meningar om detta och att det bara var DIAPAL som förlängde serviceintervallet. Däremot står det inte hur länge det förlänger mer än att de lämnar en förlängd garanti till 3 år där 2 år är standard och DIAPAL har 5 års garanti.

"Longer service intervals
The sophisticated Ar-Dehumidifying Technology considerably slows the aging process of the watch’s inner workings and keeps the movement functioning properly for longer. That is why we issue a three-year warranty on all our watches featuring Ar-Dehumidifying Technology. When the drying capsule is saturated, as indicated by a deep blue colour (refer to picture on the right side), we recommend you have it exchanged so you can continue to enjoy all the advantages of the Ar-Dehumidifying Technology (enhanced reliability, longer intervals between maintenance).
"

Tack själv - jag är förstås extra tacksam att någon valde att lyfta fram just ovanstående stycke ;)
 
Topp