• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Är riktigt nöjd med det nya bandet. Bra mörkgrön nyans som är något mörkare än vad den upplevs på bild.

IMG_20170407_172436.jpg
IMG_20170407_172416.jpg
IMG_20170407_172349.jpg
IMG_20170407_172530.jpg
 

Mankebank

Cartier
Klockan är sedan 2009. Men service då, hur ser det ut där.
-Behövs inte. Vi justerar gången på den. Det räcker.
- När är det dags då?
- När den börjar gå dåligt.
Alltså. Är detta kvalitet eller?
Min EZM3 är uttagen 2007 och fortfarande inte öppnad. Däremot täthetskontrollerade jag den nyss innan jag skulle dyka med den men det var förstås inga konstigheter och den höll naturligtvis tätt på de tio meters djup jag utsatte den för.
Den börjar dock gå aningen sämre och tappar nu omkring 10 sekunder per dygn. Den har aldrig varit lika exakt som min SubC och det går att leva med men det blir kanske en service till hösten. I sommar är det bra att ha något snyggt och oömt till hojturer, dyk och annat skoj.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Min EZM3 är uttagen 2007 och fortfarande inte öppnad. Däremot täthetskontrollerade jag den nyss innan jag skulle dyka med den men det var förstås inga konstigheter och den höll naturligtvis tätt på de tio meters djup jag utsatte den för.
Den börjar dock gå aningen sämre och tappar nu omkring 10 sekunder per dygn. Den har aldrig varit lika exakt som min SubC och det går att leva med men det blir kanske en service till hösten. I sommar är det bra att ha något snyggt och oömt till hojturer, dyk och annat skoj.

Ja, det är nog klokt att vänta till efter sommaren. I och med flytten till nya lokaler nu lär det kunna ta några månader att få tillbaka klockan.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Någon som vet om den nya vita 104an finns att skåda hos @ERIKSON URHANDEL ?

Tyvärr inte mer än att den finns på plats den 11:e maj när det är mini-Basel.

Ezm12 kommer också finnas att titta och klämma på, men det kommer inte att beställas någon så att det finns i butiken. Vill man köpa kan man fortfarande göra det via Erikson men det kommer inte att gå in och köpa direkt i butik.
 

RikNik

Panerai
2-Faktor
Tyvärr inte mer än att den finns på plats den 11:e maj när det är mini-Basel.

Ezm12 kommer också finnas att titta och klämma på, men det kommer inte att beställas någon så att det finns i butiken. Vill man köpa kan man fortfarande göra det via Erikson men det kommer inte att gå in och köpa direkt i butik.
Tack :) Mini-Basel? Är det något för oss vanliga dödliga utan presskort?
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Tack :) Mini-Basel? Är det något för oss vanliga dödliga utan presskort?

Det är Erikson Ur i Sundbyberg som anordnar och de visar upp nyheterna för de märken de säljer i butiken. Det blir två tider den 11/5, en dagtid och en kvällstid. Och det brukar komma en heads-up med anmälan på forumet eller om du signar upp på deras nyhetsbrev så får du inbjudan där med :)

EDIT: Sinn, Omega, Breitling, Tissot, Tag Heuer, Rado, Graham är väl de märken de har i butiken som var på Basel. Sen är det ju inte säkert att de får in precis allt nytt men garanterat en massa kul :) Plus nyheterna då från Sjöö Sandström, (som inte var med på Basel)

@Clark Kent vet ifall flytten är klar till nya stället?

Som jag förstod när jag var hos Erikson idag så var det fortfarande inte klart men inget närmre än så tyvärr.
 
Senast ändrad:

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Om någon Ezm3-ägare är sugen på gummi men som jag inte gillar det med raka ändar och det vanliga spännet, så fungerar det kurvade gummit till 856.
Provmonterade det idag hos Erikson och det satt toppenfint.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Nope, upplever inget glapp alls faktiskt!

Då kanske du har tjockare bandstift original på din, skönt oavsett att din länk är bra :) Det var i sidled som det glappade en del.
Det var något micromärke på den enda 556 som de hade inne, men förhoppningsvis kommer det en på måndag. Håller tummarna :)
Det går dessutom att dela gummi mellan 556 och Ezm3 så det är ju en stor bonus också.
 

Strimlaren

Cartier
2-Faktor
Då kanske du har tjockare bandstift original på din, skönt oavsett att din länk är bra :) Det var i sidled som det glappade en del.
Det var något micromärke på den enda 556 som de hade inne, men förhoppningsvis kommer det en på måndag. Håller tummarna :)
Det går dessutom att dela gummi mellan 556 och Ezm3 så det är ju en stor bonus också.
Aha jag förstod nog inte hur du menade inser jag nu. I sidled glappar det lite ja, inget jag stört mig eller tänkt på förrän du sa det iaf! Men går det få bort med andra bandstift så är det ju lätt löst.
Kul med ny klocka, tror du kommer att bli nöjd!
 
Topp