Erikson Urhandel

Den stora tråden om Sinn!

Diskussion i 'Diskussion' startad av Greven, 2 november 2015.

1. engst

engst Stormtrooper

Ha! Första gången "sinn-stövlarna" fastnade i mitt Sinn-filter tog jag faktiskt en snopen mans skärmdump :p

IMG_8021.PNG

AdrianO, Clark Kent och Moorflax gillar detta.
  2. Yoko

Yoko Rebel soldier

Lite fler vinklar var det ;)

103_1.jpg

103_2.jpg

103_3.jpg

103_4.jpg

103_5.jpg

103_6.jpg

103_7.jpg

103_8.jpg

:sinn:

leiden, seikoswede, mega och 14 andra gillar detta.
  3. Clark Kent

Clark Kent X-Wing Pilot

4. Clark Kent

Clark Kent X-Wing Pilot

Kör dubbelpost från Dagens då jag sitter i bil på väg till Göteborg. Ezm3 och nyckelband :)

IMG_20170410_083655.jpg

seikoswede, Spincini, AndersM och 5 andra gillar detta.
  5. Moorflax

Moorflax Tie Fighter pilot

Från:
    Norberg
  6. Clark Kent

Clark Kent X-Wing Pilot

Jag tycker att det grå från Singularstraps skulle passa ännu bättre. Stämmer mer överens mellan bandhornens utformning och vad nu ståldetaljerna heter på natot. Det blir för runt med Zuluts detaljer.

Screenshot_2017-04-10-10-02-32.png

7. Moorflax

Från:
    Norberg
    @Fliegerchronograph kör ju min nuvarande Sinnfavorit! (och inte säger han något heller)
    Hur upplever du den?
    Lånar även bilden på densamme.

image.jpeg

seikoswede, Anatta och Chuck gillar detta.
  8. Wydestream

Wydestream Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    God eftermiddag alla Sinn-ägare/maniker. Idag har jag äntligen sällat mig till denna skara! Och det känns verkligen bra. Lär nog bli en å annan ytterligare Sinn.
    IMG_3508.JPG

seikoswede, mega, tunkfisk och 10 andra gillar detta.
  9. Dennta

Dennta AT-ST driver

Från:
    Örebro
    Hallå där alla sinn-proffs. Jag funderar starkt på att införskaffa den nya 104:an med vit tavla inför sommaren. Tänkte bara kolla hur sinns länkar är? Kostar 200 euro extra med länk och jag är verkligen inte någon länk-kille, men är länken riktigt bra så är det ju såklart värt att köpa med den även om jag knappt aldrig kommer köra den på länk.
    Så först och främst, är 104:an en bra köp och är det värt att köpa med länk till den?

10. Clark Kent

Clark Kent X-Wing Pilot

Jag tycker alltid att det är värt att köpa med länk och sen komplettera med läder om man nu föredrar det. Länken kostar ca 3.000 om du ändrar dig och vill köpa den separat senare. Om inte annat för att det kommer bli lättare att sälja om man skulle få för sig att göra det framöver. Kan bara svara för H-länken, men den tycker jag håller god kvalitét och är bekväm att bära.

104 är en populär modell och den vita tror jag kommer sälja bra, så jag bedömer det som ett tryggt och bra köp :)

Dennta gillar detta.
  11. Clark Kent

Clark Kent X-Wing Pilot

Grattis och välkommen till Sinn-tråden :) Tycker mig känna igen PO:n i bakgrunden :)

Wydestream gillar detta.
  12. Wydestream

Wydestream Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    Tackar så mycket! Tänkte bli mer aktiv här hädanefter.
    Jajamen, den POn har du hållit i ;) Skarpt öga.

Clark Kent gillar detta.
  13. Moorflax

Från:
    Norberg
    Välkommen till Sinntråden! Var det dy som knep 358:an på Kaplans alltså?

Wydestream gillar detta.
  14. Wydestream

Wydestream Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    Tusen tack! Nej, detta är en 356 :) Jag har rätt små handleder så den kan se större ut.

15. Fliegerchronograph

Fliegerchronograph Y-Wing pilot

Från:
    Engelbrekts församling
    Säger eller säljer? Kanske både och rentav...?;) Jag tycker i alla fall att 757:an är ett riktigt coolt och funktionellt flygarur, oder auf Deutsch: Ein echtes Fliegerchronograph. Gillar verkligen den flyginstrumentaktiga tavlan med hög läsbarhet. En bezel som kan vridas i bägge riktningarna, precis som det skall vara på ett flygarur (något som Skydivern/"tjänsteklockan" borde ha haft). Att klockan i likhet med Breitlings Aerospace saknar ständig gående sekundvisare (den som finns på 757:an är knuten till kronograffunktionen) ser jag inte som en nackdel. Det bidrar till en lugn och en "steril" urtavla med en hög grad av funktionalism. Fick min 757:a levererad på länk som känns kassaskåpssäker samt ett medföljande skinnarmband som jag hade på under förra sommaren. Är lite sugen att prova den på NATO-armband men är rädd att den hamnar rätt högt då boetten är av tjockare utförande. Eftersom 757:an är försedd med lugholes är det dock snabbt att byta fram och tillbaka mellan olika alternativ. I vanlig ordning säger jag köp, du kommer inte att bli besviken.

IMG_3176.JPG IMG_3177.JPG

seikoswede, Spincini, Anatta och 7 andra gillar detta.
  16. ERIKSON URHANDEL

ERIKSON URHANDEL Richard Dahlgren Forumsponsor

Från:
    Sundbyberg
    Bästa Klocksnackare,
    Sinn 104 med vita tavlan skickas till oss på torsdag denna veckan från fabrik. Vi har beställt rejält så det skall finnas till alla er som önskar köpa;-)
    Trevlig påsk till er Alla!
    Richard

17. Dennta

Dennta AT-ST driver

Från:
    Örebro
    Vad kommer den lista?

18. ERIKSON URHANDEL

ERIKSON URHANDEL Richard Dahlgren Forumsponsor

Från:
    Sundbyberg
    Sinn 104 St Sa I W kostar på läderband 10.990.- och länk 13.590.-.

Clark Kent, Dennta och Loshin gillar detta.
  19. Anno 1685

Anno 1685 Rebel soldier

Från:
    Uppsala
    Hej Sinneaster! Någon som har koll på ifall man kan välja vilken riktning man vill ha på bezelen när man beställer nytt (i bemärkelsen att den "räknar ner" eller "räknar upp"), eller är det helt kopplat till modellen? Känns som att man har större användning av att ställa en nedräkning på 8 min för äggen, än att behöva komma ihåg att det var just 8 min man ville ha...

Skärmavbild 2017-04-11 kl. 12.13.14.png

mega och AndersM gillar detta.
  20. Anno 1685

Anno 1685 Rebel soldier

Från:
    Uppsala
    Kanske iofs något @ERIKSON URHANDEL har koll på?

ERIKSON URHANDEL gillar detta.
  21. Moorflax

Från:
    Norberg
    Skulle nog vilja påstå att det kommer med modellen och inget man kan välja.
    Du måste köpa en ny Sinn helt enkelt! ;)

Clark Kent och Anno 1685 gillar detta.
  22. Anno 1685

Anno 1685 Rebel soldier

Från:
    Uppsala
    Men jag vill ha en 857 OCH kunna koka ägg... o_O

23. alfin

alfin Rebel soldier

Jag har problem åt andra hållet. Tar oftast tid på obestämda saker och vill då ha count-up. Har fastnat för 104 st a, som naturligtvis har count-down...!

103 st är ju ett alternativ, men den har friction bezel (kommer den att sladdra om tio år?), >15 mm tjock (klena vrister) samt chrono-pushers som inte går att använda under vatten. Enligt jävlighetsprincipen kommer vår ettåring garanterat trycka på båda första gången vi badar med en vattendränkt 103 som resultat...

Att det skall vara så svårt att hitta den perfekta fritidsklockan (vattentät, mindre än 42 mm, mindre än 20 000 kr, count-up bezel, gärna kronograf). Har redan en annan tysk (Nomos) som kostymklocka.

Clark Kent och Anno 1685 gillar detta.
  24. Wydestream

Wydestream Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    Svår kombo! Det finns väl ytterst få överlag som har pushers som kan användas under ytan? Iaf till ett pris under 20 000. :)

Senast ändrad: 11 april 2017
  25. alfin

alfin Rebel soldier

Fel svar, ni skall naturligtvis säga att ingen någonsin kommer trycka på krono-pushers av misstag under vatten så det är bara att tuta och köra ;)

Det finns ju alltid screw-down pushers, som på 103 st sa....men den har count-down bezel :(

Maxis554 gillar detta.
  26. Wydestream

Wydestream Rebel soldier

Från:
    Stockholm
    Haha, sorry men jag ljuger så dåligt. ;)
    Screwdown hjälper ju dock ditt problem med oavsiktliga tryck. Countdown eller countup är ju egentligen bara smaksak. Två vägar mot samma mål. Testa!

27. Wydestream

Wydestream Rebel soldier

Från:
    Stockholm
  28. Norgekamraten

Norgekamraten Rebel soldier

29. Mankebank

Mankebank Rebel soldier

Inte gränsfall, 20k är knappast ens halvvägs till en EZM1. Däremot kanske det kan räcka till en EZM13.

30. Moorflax

Från:
    Norberg
    Var jag otydlig? Du ska ju såklart ha 857:an kvar men köpa en till Sinn ;) :D

Anno 1685 gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield