• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

1965ek

Patek
2-Faktor
Står och funderar på varför vädret aldrig bestämmer sig för våren... När jag ändå har denna på armen så flög tankarna över till vattentåliga band. Sååå vad kan ett siliconband till denna 356 kosta?
IMG_3529.JPG
Hade ett vulkaniserat gummi från Borealis på en skx. Skönaste hittills. Nu vet jag inte om 22mm passar dock.

http://www.borealiswatch.com/store/...t-Offer-in-Market-for-Diver-Watches-p39772276
 

Yoko

Panerai
2-Faktor
Aha, det var du som knep den fina! Grattis! :)
Tack!

Är ganska säker på att jag såg en frågeställning kring det "S" som är präglat på kronan på Sinn ur. Är inte säker på om det var i den här tråden eller någon annan men kom det fram något svar? D.v.s. varför de använder en annan font på kronans "S"? Funderade ett tag på om det hade med SUG Germany att göra men den loggan har ju ytterligare en annan font.
 

Emil4

Cartier
Gärna lite i tankarna att skaffa en sinn 104. Har dock någon fix idé om att jag tycker 20mm är för smalt på armband. Någon som har en på länk som kan redogöra för om sen känns "tunn"?
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Gärna lite i tankarna att skaffa en sinn 104. Har dock någon fix idé om att jag tycker 20mm är för smalt på armband. Någon som har en på länk som kan redogöra för om sen känns "tunn"?
Har ingen egen, men testat den ett par gånger. Tyckte att den kändes gedigen och inte för tunn. Det är ju egentligen ingen stor klocka vare sig i reellt mått eller upplevt mått EMM, så en tjockare länk skulle kanske kännas lite väl köttigt. Jag sneglar en hel del på den nya vita versionen. Den tänker jag ha på länken om jag slår till.
 

Emil4

Cartier
Har ingen egen, men testat den ett par gånger. Tyckte att den kändes gedigen och inte för tunn. Det är ju egentligen ingen stor klocka vare sig i reellt mått eller upplevt mått EMM, så en tjockare länk skulle kanske kännas lite väl köttigt. Jag sneglar en hel del på den nya vita versionen. Den tänker jag ha på länken om jag slår till.


Okej, ja jag har faktiskt aldrig provat en. Men man för väl ta sig till Eriksons någon dag och känna hur den sitter, så får man se om man tar med den hem.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Gärna lite i tankarna att skaffa en sinn 104. Har dock någon fix idé om att jag tycker 20mm är för smalt på armband. Någon som har en på länk som kan redogöra för om sen känns "tunn"?
Hade en Seiko Sumo och även en Marinemaster som jag tyckte att det var för smalt band på. (20mm)
Men dessa är 43 och 44 mm om jag inte missminner mig.
Denna kommer sitta som en smäck!
I min högst subjektiva värld är klockornas gyllene snitt 40, 20, 10, där 40 är storleken på klockan, 20 mm mellan bandhornen och 10 mm tjockleken, de perfekta måtten.
Sinn 104 tangerar ju detta. :)
 

Emil4

Cartier
Hade en Seiko Sumo och även en Marinemaster som jag tyckte att det var för smalt band på. (20mm)
Men dessa är 43 och 44 mm om jag inte missminner mig.
Denna kommer sitta som en smäck!
I min högst subjektiva värld är klockornas gyllene snitt 40, 20, 10, där 40 är storleken på klockan, 20 mm mellan bandhornen och 10 mm tjockleken, de perfekta måtten.
Sinn 104 tangerar ju detta. :)


Det har du rätt i. Har haft en Marinemaster och tyckte det var på tok för tunt. Kan ju också bero på att mm är extremt tjock.
Men jag får prova. Står och väger mellan 104 eller en oris 65 som sommar beater.
 

1965ek

Patek
2-Faktor
Vilken Sinn ska du ha härnäst? Du kan ju inte bara rocka Tudor, även om den är fin.
Sinn 6060 är jag svag för. Nya guldiga dressaren hade varit en fullträff men synd att den saknar sekundvisare.
Tänkte faktiskt se om jag kan leva med bara en klocka ett tag.
Tudorn är lite rolig. Den växer när man haft den på armen några minuter. Tar man av de krymper den. Vete tusan hur dom gjort:)
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Sinn 6060 är jag svag för. Nya guldiga dressaren hade varit en fullträff men synd att den saknar sekundvisare.
Tänkte faktiskt se om jag kan leva med bara en klocka ett tag.
Tudorn är lite rolig. Den växer när man haft den på armen några minuter. Tar man av de krymper den. Vete tusan hur dom gjort:)
Som en japansk bil fast tvärtom alltså!
Lite utanpå men stor inuti ;)
IMG_0844.JPG
 
Topp