• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

MagnusB

Breitling
2-Faktor
Jag har kollat på massa olika men kommer alltid tillbaka till Sinn. Känns robusta och lite över överdrivna. Lite som det gamla talesättet "att ha både hängslen och livrem på" Jag menar vem behöver en klocka som klarar att dyka 3 gånger djupare än världsrekordet i fridykning, just därför gillar jag den för den kommer aldrig att sätta en gräns för mig där jag måste ta av mig klockan för att den inte ska gå sönder...
 
Coolaste i Sinn's arkiv!
EZM-1
Synd att den inte görs längre...
EZM-1_V.jpg
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Sitter och fikar i soffan med sambon. Har EZM3 runt handleden. Som vanligt vid "nyköp" har väl inte presentationen på hemmaplan varit direkt ..... ska vi säga publik...
Men fick just ett litet pekfinger på den och en kommentar: "-Den där var fin! Var det den där lätta?" "-Javisst är den fin! Och ja precis, det är den där lätta."
För lätt är den ju, trots stålet i den. Att hon sedan avser SBDC007:an, alltså min Seiko Shogun i titan som jag köpte i december, och som hon tyckte var kanske en för mycket i samlingen (som ju då just hade reducerats en smula) behöver man ju inte skriva henne på näsan. Eller hur!
;)
Fick ju just bekräftat att det senaste tillskottet är riktigt vackert! :)
 

KMS

Rolex
Vad tycker ni om man snackar 556 I eller A?
4880012190_48c58748d3.jpg

Var fast besluten på I men A är ju också rätt ball!

Eller är det 856 man skall rikta in sig på om man vill köra med siffror?:)
 

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har inte ens fått min klocka än och är redan lite förälskad. I deras kundsupport alltså. Amazing Sinn-girl strikes again. Hon har svarat på alla mina fjorton mail på under tio minuter i snitt och ordnade allting även fast jag bytte betalningssätt och krånglade. Helt fantastiskt bra! :)
Vad blir det för något? :)
 

Mvnordlander

Cartier
hade 10 000kr i klockbudget och började leta runt. Tyckte att Sinn 104 va det mest intressanta för pengarna. Den är enkel i design, håller tiden något djävulskt bra och det står "Made in Germany" på urtavlan. Kan fortfarande inte komma på något bättre för pengarna och är fortfarande väldigt nöjd.
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    113 KB · Visningar: 189

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har haft väldigt lite erfarenhet av Sinn bortsett från en ytterst kort bekantskap med EZM3 som jag fick i byte i någon klockaffär för flera år sedan. Har dock alltid gillat looken på just EZM3'an och tycker att den ligger riktigt bra i storlek. Så jag slog till på en EZM3F för några veckor sedan och måste säga att den uppfyller alla förväntningar på en duglig beater. Bra kvalitetskänsla på själva uret. Om jag ska vara kritisk så kanske jag tycker att länken är aningen smäckig, men sånt är ju alltid extremt subjektivt. Har kört den en del på NATO men överväger att testa gummiband på den.

image.jpeg
 

Limpas

Cartier
Är T2:an ny? Tycker mig inte ha sett den förut. Verkar vara en dykare i lagom storlek vilket tilltalar mig. 41 mm, titan, tegimenterad, 200 bar, fuktkapsel. Någon som har något att säga om denna? Kanske rentav någon som har en?
T2_V.jpg
 

relhok

Omega
Nu har jag haft min första Sinn i en vecka och jag får nog säga att den växer för var dag. Enda nackdelen är att den kanske känns lite väl "ungdomlig" för min smak. Tanken var eller kanske är, att köpa en 103 med plexi eller 104 framöver.
Sinn känns lite som min Mercedes Geländewagen; inte snyggast men jävligt rejält.
2016-02-24_21.42.13.jpg
 
Senast ändrad:

Greven

Audemars
Nu har jag haft min första Sinn i en vecka och jag får nog säga att den växer för var dag. Enda nackdelen är att den kanske känns lite väl "ungdomlig" för min smak. Tanken var eller kanske är, att köpa en 103 med plexi eller 104 framöver.
Sinn känns lite som min Mercedes Geländewagen; inte snyggast men jävligt rejält.
2016-02-24_21.42.13.jpg
Bra där! Har själv ägt en Geländewagen och en av mina absoluta favoritmodeller.
 
Topp