• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Det ska bli väldigt spännande att se vad de svarar!
Du är väl känd hos tyskarna vid det här laget så de törs nog inte neka dig ;)
När de har isär det så är det ju lika bra att serva också.

En kan ju hoppas :) Det är nog inte riktigt läge för service än...den håller tiden perfekt och kopparsulfatkapseln är fortfarande ljusblå.
Men bara jag får ok att de byter datumhjul och visare kan jag lugnt vänta tills det är dags.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
På en härlig plats med en underbar klocka, blir inte bättre än så här :)
IMG_1610.JPG
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Är det någon här i tråden som är med på tex WUS Sinn-tråd eller andra forum?

Reggade mig och började posta på WUS men det var så segt att man tappade sugen på en gång. De första inläggen skulle dessutom godkännas av någon admin innan de blev publicerade vilket kunde ta en hel dag så eventuell interaktion med andra medlemmar blev jäkligt omständig. Klart störigt och jag märkte hur bortskämd man är med att allt fungerar så jäkla bra på KS.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
:cool:
Är det någon här i tråden som är med på tex WUS Sinn-tråd eller andra forum?

Reggade mig och började posta på WUS men det var så segt att man tappade sugen på en gång. De första inläggen skulle dessutom godkännas av någon admin innan de blev publicerade vilket kunde ta en hel dag så eventuell interaktion med andra medlemmar blev jäkligt omständig. Klart störigt och jag märkte hur bortskämd man är med att allt fungerar så jäkla bra på KS.
Ja man får inte ha bråttom på Wus. Ungefär som på time to talk. :cool:
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Märkte för ett tag sedan att de datum som har dubbelsiffror har ett minimalt märke längst ner till höger. Det är som att något ligger och skaver och nöter bort det röda. Plus att i centrum på visarna är det blankt och inte solitt svart som på bilder av andra Ezm3. Kanske larvigt att störa sig på det, men det syns påfallande bra när solen ligger på och "what has been seen cannot be unseen".

Har precis mailat Sinn om de kan tänka sig att göra ett garantiärende trots att mer än 3 år har gått då det rimligtvis är ett konstruktionsfel alternativt att man har satt dit delar som inte borde ha slunkit igenom kvalitetskontrollen. Det är hur som helst helt uteslutet att det har hänt på grund av felaktig eller oaktsam hantering och det ska bli mycket spännande att se vad de svarar.

IMG_20170426_100038.jpg
IMG_20170426_100059.jpg

Fick svar av Sinn idag så snart får Ezm3 bege sig ut på en liten sparesa. Förhoppningsvis kommer de fram till att det blir en goodwill-repration.

"Hi Awesome Swedish Sinn-guy,
This looks odd….maybe something is grinding….
Of course we can consider a good will replacement, but we need to see the watch.
May I offer to send a UPS label to you.
This label is a sticker, which you can stick on the package of your watch and after that, you can make an appointment with UPS to pick your watch up.
The costs of the UPS label (50 Euros) will be charged with your order. If the repair is done under warranty, the shipment is free of charge.
Please understand that we first need to analyze your watch, before we can assess, whether it is a warranty case or not.
If you choose this opportunity, I need your current address please.

Thank you and have a nice day."
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Fick svar av Sinn idag så snart får Ezm3 bege sig ut på en liten sparesa. Förhoppningsvis kommer de fram till att det blir en goodwill-repration.

"Hi Awesome Swedish Sinn-guy,
This looks odd….maybe something is grinding….
Of course we can consider a good will replacement, but we need to see the watch.
May I offer to send a UPS label to you.
This label is a sticker, which you can stick on the package of your watch and after that, you can make an appointment with UPS to pick your watch up.
The costs of the UPS label (50 Euros) will be charged with your order. If the repair is done under warranty, the shipment is free of charge.
Please understand that we first need to analyze your watch, before we can assess, whether it is a warranty case or not.
If you choose this opportunity, I need your current address please.

Thank you and have a nice day."
Eftersom klockan är utanför garantitiden så åker du på frakten Även om det är ett goodwill-ärende?
"Awesome swedish Sinn-guy" Det klingade i ett bonn-öra det! :D
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Hm, jag tolkade det som om hon skrev warranty men fortfarande menade goodwill. Men oavsett om jag åker på en femhundring i frakt om de nu skulle byta vidare och datumskiva så känns det rimligt.

Ja, de vet verkligen hur man stryker en medhårs med lite smicker :D
 

seikoswede

Panerai
Som jag läser det så står Awesome German Sinn Factory för frakten om det visar sig att slitaget inte är orsakat av din oaktsamhet.
Skulle det vara så att du åker på frakten ändå, så är det ju ett lågt pris att betala.

Lycka Till!

Jim
 
Topp