• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Även jag får nog passa på denna passarounden. Jobbet håller mig hemifrån för länge under sommaren framförallt. Men BCF ska självklart ha sitt :)
 

demondave

Rolex
IMG_6066.JPG


Nästankorspost från just nu-tråden, tog två bilder :) Sinn på jobb. Innanför porten hälls det upp smält stål, småvarmt.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Som jag skrev tidigare så släpper de "vår" Sinn 240 först i slutet av juni.
Richard har mailat Sinn och frågat om vi kan få en tidigare.
Jag antar att vi får vänta till nästa vecka på svar.
Under tiden kan man ju roa sig med att klura ut vilken Sinn detta är!
Trevlig Kristi flygare alla Sinnister! :)

gissasinn.jpg
 

Karl77

Breitling
Funderar på en 556i om jag kan hitta en begagnad i bra skick som min första "riktiga" klocka. En sak jag undrar dock, måste man serva dessa i tyskland om det blir något krångel? Har för mig jag läst detta någonstans men är osäker.
 

Moody

Rolex
Funderar på en 556i om jag kan hitta en begagnad i bra skick som min första "riktiga" klocka. En sak jag undrar dock, måste man serva dessa i tyskland om det blir något krångel? Har för mig jag läst detta någonstans men är osäker.
Ligger en ute till försäljning här på KS i fint skick, vissa modeller måste väl servas hos dem i Tyskland pga att de innehåller någon gas, inte helt säker. Men skicka den till Tyskland behöver du ju inte göra själv det gör ju Erikson om du lämnar in den där. :)
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Som jag skrev tidigare så släpper de "vår" Sinn 240 först i slutet av juni.
Richard har mailat Sinn och frågat om vi kan få en tidigare.
Jag antar att vi får vänta till nästa vecka på svar.
Under tiden kan man ju roa sig med att klura ut vilken Sinn detta är!
Trevlig Kristi flygare alla Sinnister! :)

gissasinn.jpg
Svårt att uppskatta storlek. Men jag tror på en U1000 S!
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Funderar på en 556i om jag kan hitta en begagnad i bra skick som min första "riktiga" klocka. En sak jag undrar dock, måste man serva dessa i tyskland om det blir något krångel? Har för mig jag läst detta någonstans men är osäker.
Klockor utan Argon klarar Eriksons av. Om de fixar oljefyllda vet jag inte, men jag är skeptisk. Mig veterligen är 556:an varken det ena eller andra i sammanhanget, så jag är 99% säker på att du kan serva den hos dem. Och skulle det inte gå, så fixar de transport till Tyskland. Detta sker, fick jag höra, mer än en gång i veckan för övrigt.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Svårt att uppskatta storlek. Men jag tror på en U1000 S!
Stämmer bra det! Jag bjuder på en kopp kaffe på Elsas om du har vägarna förbi Norberg. :)
Klockor utan Argon klarar Eriksons av. Om de fixar oljefyllda vet jag inte, men jag är skeptisk. Mig veterligen är 556:an varken det ena eller andra i sammanhanget, så jag är 99% säker på att du kan serva den hos dem. Och skulle det inte gå, så fixar de transport till Tyskland. Detta sker, fick jag höra, mer än en gång i veckan för övrigt.
Det är ju ett vanligt ETA-verk i dessa så det kan ju de flesta urisar fixa.
Lämnade in min 103:a för vidare färd till Tyskland. Tusen spänn bara för frakten ville de ha.
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Stämmer bra det! Jag bjuder på en kopp kaffe på Elsas om du har vägarna förbi Norberg. :)

Det är ju ett vanligt ETA-verk i dessa så det kan ju de flesta urisar fixa.
Lämnade in min 103:a för vidare färd till Tyskland. Tusen spänn bara för frakten ville de ha.
Det torde ligga vid Avesta? Jag brukar se skyltning dit när jag åker till Sälen.
 

Oscar900218

Cartier
Är verkligen i valet och kvalet i att skaffa ytterligare en Sinn till samlingen och just Sinn UX GSG 9 med svart gummi. Någon som äger en sådan och kan berätta lite om den? :) Jag ha en Sinn U1 S E sen tidigare och funderar på om de kanske är lite väl lika varandra.
UX-GSG-9_oB.png
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Är verkligen i valet och kvalet i att skaffa ytterligare en Sinn till samlingen och just Sinn UX GSG 9 med svart gummi. Någon som äger en sådan och kan berätta lite om den? :) Jag ha en Sinn U1 S E sen tidigare och funderar på om de kanske är lite väl lika varandra.
UX-GSG-9_oB.png
Efter miniBasel så blev jag sjuk kör i UX! Att se sekundvisaren bumpa" tillbaka lite lite för varje sekund är helmysigt att se!
Men jag har samma problem. Den vanliga U1:an som jag har är lite för lik denna. Frun skulle skjuta mig.
 

Oscar900218

Cartier
Efter miniBasel så blev jag sjuk kör i UX! Att se sekundvisaren bumpa" tillbaka lite lite för varje sekund är helmysigt att se!
Men jag har samma problem. Den vanliga U1:an som jag har är lite för lik denna. Frun skulle skjuta mig.
Hehe ja det vill vi ju inte. Ja det är störtgrymt, vet inte hur jag ska hantera den här situationen.:(
 

seikoswede

Panerai
Gillar UX jag med men är ambivalent angående urverket.

Klockan är ju stenhård och klarar allt och lite till. Man har stoppat i ett termokompenserat HEQ/HAQ verk men varför i hela friden har man valt ett verk som stannar när man ställer datum och tid och som inte har evighetskalender? Tänk att ställa klockan i januari för att på nyårsafton inse att den endast dragit sig några få sekunder! Det vore något det!

Nu känns det lite som att köpa en Ferrari som bara går att köra i 120?

För mig är det den enda haken med klockan och i övrigt är den helt fantastisk!

Jim
 

engst

Cartier
Efter miniBasel så blev jag sjuk kör i UX! Att se sekundvisaren bumpa" tillbaka lite lite för varje sekund är helmysigt att se!
Men jag har samma problem. Den vanliga U1:an som jag har är lite för lik denna. Frun skulle skjuta mig.

-- Men UX är ju en av världens mest exakta klockor, och Du vill väl att jag skall komma i tid, älskling? För det vill JAG. För VÅR skull.
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Yes, har läst den men tänkte om ytterligare individer som hade den eller hade någon input om den kunde ge lite råd :)
Min spontana tanke är väl delad av flera här. Den är väldigt lik U1. Och kanske är det lite mycket kaka på kaka. UX har jag bara klämt på. Det känns som en fantastisk klocka för pengarna man ger.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Ja jag känner lite så också så det kommer nog bli att jag avvaktar en aning :)
Jag har en "vanlig" ux.
Haft den cirka en månad och älskar den. Den har suttit på mest av tiden sen jag köpte den.
När jag skulle ge mig in på sinn så fanns det inga andra modeller som egentligen konkurrerade med ux.
Grymt cool, oljefylld, magisk tavla pga det.
Quartz, vilket är ett krav för en beater.
Jag tog den vanliga eftersol tavlan är mkt renare än den andra varianten
 

Oscar900218

Cartier
Jag har en "vanlig" ux.
Haft den cirka en månad och älskar den. Den har suttit på mest av tiden sen jag köpte den.
När jag skulle ge mig in på sinn så fanns det inga andra modeller som egentligen konkurrerade med ux.
Grymt cool, oljefylld, magisk tavla pga det.
Quartz, vilket är ett krav för en beater.
Jag tog den vanliga eftersol tavlan är mkt renare än den andra varianten
Kul att du gillar den, är ju riktigt sugen på den men tror jag ska försöka få min sinn U1 såld innan jag slår till! Beställde du den från sinn eller köpte du den den eriksons?
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Kul att du gillar den, är ju riktigt sugen på den men tror jag ska försöka få min sinn U1 såld innan jag slår till! Beställde du den från sinn eller köpte du den den eriksons?
Det tycker jag med, ux över u1.
Jag köpte den hos Erikssons, kan verkligen rekomnderas. Har du vägarna förbi Sthlms södra skärgård får du gärna klämma på den
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag har en "vanlig" ux.
Haft den cirka en månad och älskar den. Den har suttit på mest av tiden sen jag köpte den.
När jag skulle ge mig in på sinn så fanns det inga andra modeller som egentligen konkurrerade med ux.
Grymt cool, oljefylld, magisk tavla pga det.
Quartz, vilket är ett krav för en beater.
Jag tog den vanliga eftersol tavlan är mkt renare än den andra varianten
Du har alltså en skitfrän Ux men aldrig tagit ett enda kort på den?? :eek: ;)
 
Topp