• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

556an fick följa med på jakt efter golv till balkongen. Den lille tysken växer mer och mer på handleden. :)
IMG_3711.JPG
Fan, den är riktigt bra alltså! Kanske är en sån man ska ha om man kränger panda chronon.. :)
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Kommer med en dum fråga och borde kanske läsa på lite men jag kan ingenting om Sinn och tyckte denna modell var riktigt fin, vad heter den och finns det fler liknande denna? Tex utan datum.
Ser ut som en äldre variant av 103an. Kanske St Sa E? @PIC

Finns många liknande i Sinns utbud, men datum är däremot nåt som i princip alla Sinn har. Några enstaka är utan.
Men kolla in sinn.de och se om du hittar nåt du fastnar för. Eller besök @ERIKSON URHANDEL så får du weltklasse-hjälp. :)
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Ser ut som en äldre variant av 103an. Kanske St Sa E? @PIC

Finns många liknande i Sinns utbud, men datum är däremot nåt som i princip alla Sinn har. Några enstaka är utan.
Men kolla in sinn.de och se om du hittar nåt du fastnar för. Eller besök @ERIKSON URHANDEL så får du weltklasse-hjälp. :)
Tackar för svar, vet du när 103 kom? Vill minnas att jag sett sådana från början av 90-talet
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Tackar för svar, vet du när 103 kom? Vill minnas att jag sett sådana från början av 90-talet
Vet inte exakt, men historieboken sa att 103 St funnits i Sinns utbud från åtminstone 1980. Den bär även starka rötter till -60 talets variant.
Under åren har utsidan förändrats endast i små detaljer, medan insidan totalt bytt skepnad. När Helmut Sinn sålde företaget 1994 så la man då startlinjen för en uppsjö av in-house-teknologi.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Vet inte exakt, men historieboken sa att 103 St funnits i Sinns utbud från åtminstone 1980. Den bär även starka rötter till -60 talets variant.
Under åren har utsidan förändrats endast i små detaljer, medan insidan totalt bytt skepnad. När Helmut Sinn sålde företaget 1994 så la man då startlinjen för en uppsjö av in-house-teknologi.
Tackar för svar, men är det inte fortfarande den gamla arbetshästen 7750 i dessa?

Edit: Såg den @yonsson sålde och ångrar att jag inte slog till.
https://klocksnack.se/threads/sinn-103.55499/
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
@ironcastle Har det landat nån ny Sinn än?? :woot:

Han har aldrig haft något val, stackarn ;)

+ 1 på den frågan.
Själv så har jag hädat och köpt annat. :(
Men alla Sinnar är och förblir kvar :)
Hmm. Hoppades nästan att ni skulle ha glömt det...
@Moorflax ställde ju en berättigad fråga. Hade jag inte bränt mig än på Ebay-köp...? Nope, sa jag. Denna gång är läget under kontroll. Trodde jag...
Men om 8 veckor, då jäklar! Nyservad och grann! Hoppas jag i a f. Så, ja den har varit här och vänt, men nu påväg söderut, till sin födelsestad. Så, vad blev det då?
Jag lovar att visa när den är tillbaka igen :)
Erfarenhetsmässigt kan jag konstatera att de är trevliga att ha att göra med hos Sinn.
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Hmm. Hoppades nästan att ni skulle ha glömt det...
@Moorflax ställde ju en berättigad fråga. Hade jag inte bränt mig än på Ebay-köp...? Nope, sa jag. Denna gång är läget under kontroll. Trodde jag...
Men om 8 veckor, då jäklar! Nyservad och grann! Hoppas jag i a f. Så, ja den har varit här och vänt, men nu påväg söderut, till sin födelsestad. Så, vad blev det då?
Jag lovar att visa när den är tillbaka igen :)
Erfarenhetsmässigt kan jag konstatera att de är trevliga att ha att göra med hos Sinn.
Haha, jag glömmer mycket, men aldrig klockor.
Jaha ja, ropade du hem ett renoveringsobjekt?? Eller utlovades det ett bättre skick än sanningen?
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Haha, jag glömmer mycket, men aldrig klockor.
Jaha ja, ropade du hem ett renoveringsobjekt?? Eller utlovades det ett bättre skick än sanningen?
Känner igen mig där. Klockor sitter där de sitter. Intresse kanske...
Nja. Renoveringsobjekt var det inte, men man har uppenbarligen olika uppfattningar om saker och ting. Finns en poäng att köpa f2f, det är bara att konstatera. Den hade vissa egenskaper jag inte var nöjd med. Men säger jag mer kommer jag att avslöja vad jag köpt. Och det hade jag tänkt hålla på så att jag kan skriva BAM när den väl är tillbaka och glänser (nåja...) :)
Så vi får se hur det blir nästa gång suget slår till. Ebay or not, thats the question.
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Kommer med en dum fråga och borde kanske läsa på lite men jag kan ingenting om Sinn och tyckte denna modell var riktigt fin, vad heter den och finns det fler liknande denna? Tex utan datum.

Ser ut som en äldre variant av 103an. Kanske St Sa E? @PIC

Finns många liknande i Sinns utbud, men datum är däremot nåt som i princip alla Sinn har. Några enstaka är utan.
Men kolla in sinn.de och se om du hittar nåt du fastnar för. Eller besök @ERIKSON URHANDEL så får du weltklasse-hjälp. :)

Ja, jag tror det är en 103 st sa e, lite osäker på exakt modell. Manuell från ca mitten av 90-talet. Inköpt här på forumet för ett antal år sen.
Jag gillar den mycket, har en fin charm.
 
Topp