• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Rätta mej om jag har fel, men om denna filmkaraktär hade varit lite hårdare å lite kallare...
Då skulle han lätt ha kunnat bära en Sinn även han...
IMG_3867.JPG
 

leiden

Rolex
Har inte så mycket referenser på väggklockor men tycker kvaliteten är OK. Dock kan jag erkänna att jag förväntade mig lite mer när klockan anlände och man hade den i handen med tanke på priset.

Nu när den sitter på väggen så känns det lite mer motiverat. Lumen är väl inte superanvändbar (nu när det är så ljust så märker man den inte) men lite småcoolt att den är där. Kanske kommer till sin rätt på vintern.

Tycker det bästa är att ställa in tiden på armbandsuren efter den. Skönt att slippa ta fram telefonen.
Tack! Vi får se hur vi gör, cool är den i alla fall!
 

leiden

Rolex
DSC_2097.JPG

Tycker att den här är superhärlig och ytbehandlingen tror jag kommer få en skön patina med tiden.
Ska jag hitta ett minus så är det att glaset är väldigt känsligt för repor. Jag tycker att jag har varit väldigt varsam med den och ändå har jag fått två synliga märken, ett mellan index 36-37 och ett till höger om lilla timvisaren. Tänker inte polera varje gång ett märke uppkommer, då får jag polera varannan dag och då är väl glaset snart mer platt än domed :D
Den får samla på sig märken tills jag tycker att den ser alldeles för härjad ut, då kan jag polera och sedan börja om :)
 

PhilipH

Cartier
2-Faktor
Har scrollat igenom tråden och Sinn 556 kan bli aktuell som en framtida toolwatch, känner att den ligger mkt bättre i pris än t.ex. IWC Mark XVIII och har kanske tom. mer att erbjuda.
Vad tycker ni?
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Har scrollat igenom tråden och Sinn 556 kan bli aktuell som en framtida toolwatch, känner att den ligger mkt bättre i pris än t.ex. IWC Mark XVIII och har kanske tom. mer att erbjuda.
Vad tycker ni?
För ca en fjärdedel av priset och med i princip samma urverk i grunden så... Ja! IWC är snygga och de har en gedigen uppsättning klockor. Men jag tycker att man kan kräva mer för de pengarna man får betala.
 

Igge

Panerai
Trodde Bondan körde Omega, typ "wet side of the moon". Eller har jag missat någon film där han kör något annat?
 

Buffi

Panerai
Nån som vet vilken grade som ETA urverket i UTC 857 har.
Elaborate eller Top?

Hittade inga bra källor online.
 
Topp