• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Sinn

Igge

Panerai
Tooliga klockor visst, men de har även annat i produktlinjen som är lite underskattat och inte så förekommande i tråden...
IMG_0007.JPG

Finansklockorna är inte heller dumma...
Underskattad klocka!

Dom är lite av mina favoriter men jag har inte förmått mig att köpa en, lite fegt.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Sista semesterdagen spenderades hos Erikson Urhandel! Trevlig personal och trevliga klockor. Och trevlig öl, såklart! Tack för idag @ERIKSON URHANDEL!

Har aldrig hunnit prova Sinn i lugn och ro men idag tog jag en timme och gjorde det. Sinn 356 var en positiv överraskning - satt rikigt bra på handleden med sina 38,5 mm. Kamouflagen blev lite hög på OEM-bandet men sitter förmodligen bättre på gummit som följer med, alternativt ett tunnare nato. 144 var inte alls hög - finishen var cool och inget jag brukar se när jag köper Rolex och JLC osv. Favoriten av 103orna var den med solid baksida och plexi. Den öppna baksidan blev lite för hög för mina smala handleder... Extra plus till Filip som lät mig prova olika band på 103. Den blåa hade en bra ton medan den vintageinspirerande helt klart var snygg. Sen får folk tycka vad de vill om fejkpatina... 104 var tunnare än jag trodde och glider lätt under manschetten.

IMG_1408.JPG

IMG_1415.JPG
IMG_1409.JPG
IMG_1410.JPG
IMG_1411.JPG
IMG_1412.JPG
IMG_1413.JPG
IMG_1414.JPG
IMG_1416.JPG
IMG_1417.JPG
IMG_1418.JPG
 
Senast ändrad:

Anatta

Panerai
2-Faktor
Sista semesterdagen spenderades hos Erikson Urhandel! Trevlig personal och trevliga klockor. Och trevlig öl, såklart! Tack för idag @ERIKSON URHANDEL!

Har aldrig hunnit prova Sinn i lugn och ro men idag tog jag en timme och gjorde det. Sinn 356 var en positiv överraskning - satt rikigt bra på handleden med sina 38,5 mm. Kamouflagen blev lite hög på OEM-bandet men sitter förmodligen bättre på gummit som följer, alternativt ett tunnare nato. 144 var inte alls hög - finishen var cool och inget jag brukar se när jag köper Rolex och JLC osv. Favoriten av 103:eek:rna var med solid baksida och plexi. Den öppna baksidan blev lite för hög för mina smala handleder... Extra plus till Filip som lät mig prova olika band på 103. Den blåa hade en bra ton medan den vintageinspirerande helt klart var snygg. Sen får folk tycka vad de vill om fejkpatina... 104 var tunnare än jag trodde och glider lätt under manschetten.

IMG_1408.JPG

IMG_1415.JPG
IMG_1409.JPG
IMG_1410.JPG
IMG_1411.JPG
IMG_1412.JPG
IMG_1413.JPG
IMG_1414.JPG
IMG_1416.JPG
IMG_1417.JPG
IMG_1418.JPG

Men shit vad trevligt! :)
@ERIKSON URHANDEL alltså :heart:

Slog du till på något? Eller något som känns närmare att få flytta in i lådan än tidigare?
 

Wydestream

Panerai
2-Faktor
Poleringsmaskin hos Erikson :) .
Om du vill så kan du skicka den till mig så tar jag den dit igen. Om de finns ont om urmakare där du bor.
 
Topp