• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

MrAndersson

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Tjena,
Vad kan ett rimligt pris vara på en svart tritiumtavla + matchande tritiumvisare till en dj 16014 från -79. Tavla och visare orginal till klockan och i mycket fint skick.
Tack på förhand!
 

BCKSTRM

Rolex
IMG_3951.JPG
Rimligt pris för nitat oyster i skapligt skick. 19mm (60-ändlänkar)

Och följande Box?
IMG_3952.JPG
IMG_3953.JPG


Tack på förhand!
Har letat mig galen om boxen utan resultat... Om ngn har en blekaste hade det varit grymt! Med tanke på utformning tänker jag att klockan var på läder, typ cellini eller Bubbleback. Tänker jag tokigt? Kan länken och boxen höra ihop? Om ej, vad kan boxen vara värd löst? 2k?
 

BCKSTRM

Rolex
Har letat mig galen om boxen utan resultat... Om ngn har en blekaste hade det varit grymt! Med tanke på utformning tänker jag att klockan var på läder, typ cellini eller Bubbleback. Tänker jag tokigt? Kan länken och boxen höra ihop? Om ej, vad kan boxen vara värd löst? 2k?
Hej,
Länken verkar vara till en Paul Newman daytona(?) Kan boxen vara det också?
 

freddee

Breitling
Tjena, har fått erbjudande att köpa en Angelus Chronodato. Enligt säljaren ska allt fungera bra, allt ska va org osv
IMG_0192.JPG
, enbart liten spricka i glaset på vänster sida. Svensk dag/datum skiva. Han vill ha 21 000kr. Såg att en liknande gick för 36 000 på kaplans för ett tag sedan. Va tror ni?
Mvh Freddee
 

bbits

Ordförande i KS Platina Club
Pledge Member
2-Faktor
Internationellt ver jag 3 från 1200 EUR och uppåt..
:wideyed:
Är inte det optimistiska Chrono 24 priser?

Jag tyckte också att 5k skulle vara möjligt efter lite förhandling, baserat på lite googlingar och priser de senaste två åren. Dock så hittade jag helt andra priser i de annonser jag såg nu så därav frågan till forumet...

Jag har under natten fått lite respons från säljare och det verkar som att det varit en stor uppgång i efterfrågan (med direktpåverkan på deras utgångspris) efter en Hoodinkee artikel i somras om en Hamilton Chrono. Den verkar ha dragit med sig en massa andra 2 registers Pandor uppåt också.

Jag antar att det bästa blir att hoppa in i tidsmaskinen och åka tillbaka ett år eller så och se vad jag hittar där... :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jag tyckte också att 5k skulle vara möjligt efter lite förhandling, baserat på lite googlingar och priser de senaste två åren. Dock så hittade jag helt andra priser i de annonser jag såg nu så därav frågan till forumet...

Jag har under natten fått lite respons från säljare och det verkar som att det varit en stor uppgång i efterfrågan (med direktpåverkan på deras utgångspris) efter en Hoodinkee artikel i somras om en Hamilton Chrono. Den verkar ha dragit med sig en massa andra 2 registers Pandor uppåt också.

Jag antar att det bästa blir att hoppa in i tidsmaskinen och åka tillbaka ett år eller så och se vad jag hittar där... :)
Ja fy fan. Min 2 reg kronograf har också stigit i värde ;)
image.jpeg
 

Brunleif

Panerai
Ska sälja min Flightmaster.
Vad kan jag utan att kallas ockrare sätta ut den för?
Ej servad i min ägo och har ingen uppgift på att den ska vara servad i närtid. Går bra och håller tiden.
Ej korrekt länk. Står made in Mexico...
Kronan för GMT-visaren är utbytt till en felaktig Omegavariant.
I övrigt i ett vad jag tror utmärkt skick för åldern.

Ps. tacksam för svar!
Ps2. Vet att jag kan söka på Chrono24, men de priser som folk annonserar för där verkar ingen någonsin få.
Det jag är ute efter är en snabb smärtfri affär och ett riktpris som kan ge mig det.
l (1).jpg
l (2).jpg
l.jpg
 
Senast ändrad:
Topp