• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ska sälja min Flightmaster.
Vad kan jag utan att kallas ockrare sätta ut den för?
Ej servad i min ägo och har ingen uppgift på att den ska vara servad i närtid. Går bra och håller tiden.
Ej korrekt länk. Står made in Mexico...
Kronan för GMT-visaren är utbytt till en felaktig Omegavariant.
I övrigt i ett vad jag tror utmärkt skick för åldern.

Ps. tacksam för svar!
Ps2. Vet att jag kan söka på Chrono24, men de priser som folk annonserar för där verkar ingen någonsin få.
Det jag är ute efter är en snabb smärtfri affär och ett riktpris som kan ge mig det.
l (1).jpg
l (2).jpg
l.jpg
20-25?

https://klocksnack.se/threads/omega-flightmaster.41321/
 

jontepampam123

Omega
2-Faktor
Länken du har är orginal men för sydamerikanska marknaden. Heter förmodligen holzer och är licenstillverkad i mexico av skattemässiga skäl för omega. Tror du kommer ha svårt att få över 20 utan att låta pessimistisk. Rimligt att få är 17-18. Jag sålde en fin för två veckor sen och den var inte direkt stekhet, dock en 910 med orginallänk 1159/155. Känns som de klassiska omegorna (seamaster 300, speedys etc)till viss del har dödat marknaden på de lite mer vilda designerna från omega. De är väldigt fina klockor som i en speedmasterboett förmodligen hade kostat massor. Din har dock en ball urtavla så ta inte mina ord som en sanning.
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Ska sälja min Flightmaster.
Vad kan jag utan att kallas ockrare sätta ut den för?
Ej servad i min ägo och har ingen uppgift på att den ska vara servad i närtid. Går bra och håller tiden.
Ej korrekt länk. Står made in Mexico...
Kronan för GMT-visaren är utbytt till en felaktig Omegavariant.
I övrigt i ett vad jag tror utmärkt skick för åldern.

Ps. tacksam för svar!
Ps2. Vet att jag kan söka på Chrono24, men de priser som folk annonserar för där verkar ingen någonsin få.
Det jag är ute efter är en snabb smärtfri affär och ett riktpris som kan ge mig det.
l (1).jpg
l (2).jpg
l.jpg
911:an är mer svårsåld än 910:an. Jag tror dessvärre att du inte får mycket mer än 18-20, och kanske då snarare i den lägre änden av spektrat. Vilket är synd och skam på en så übercool klocka, men Flightmastern är sorgligt undervärderad.
 

Brunleif

Panerai
Tack så mycket för era svar. Det var väl inte så jävla tokigt betalt! Beroende på vad man jämför med. Då lägger jag mig på den låga värderingen i säljpris! Tack så mycket för era svar :)
 

Daniel1

Breitling
Tja!

Den här klockan hittade jag från min farmurs skåpet, ingen aning om värdet? Funkar bra. Armbandet är inte originel.

Hon fått det från min farfars far - eller tom hans far (!) - för att det har en inskription som står AW. Hon var inte säkert.
 

Bilagor

  • Piaget.jpg
    Piaget.jpg
    42.2 KB · Visningar: 114

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tja!

Den här klockan hittade jag från min farmurs skåpet, ingen aning om värdet? Funkar bra. Armbandet är inte originel.

Hon fått det från min farfars far - eller tom hans far (!) - för att det har en inskription som står AW. Hon var inte säkert.
Väldigt häftig, skulle vara kul att se verket. Om du tar den till en urmakare så får du gärna fotografera/be urisen göra det när den är öppen.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tja!

Den här klockan hittade jag från min farmurs skåpet, ingen aning om värdet? Funkar bra. Armbandet är inte originel.

Hon fått det från min farfars far - eller tom hans far (!) - för att det har en inskription som står AW. Hon var inte säkert.
Fin! Ser ut som en 50-60-talare? Ser tyvärr ut att sakna glasringen som ska sitta runt om glaset.
 

Diogenes

Cartier
Vad skulle ni vara rimligt att betala för en Eterna Kontiki med originalkrona från, gissningsvis 60-talet? Förmodligen i servicebehov.

Jag har två bilder men de är tämligen risiga.

IMG_7500.JPG

IMG_7499.JPG


Tack på förhand!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Vad kan man förvänta sig för denna? Går fint, kronan känns något "lös" när man drar upp/ändrar datum.
IMG_2629.jpg
Hej Seagle! Det är en sk Vostok Generalskie! Det är ett manuellt 2414 verk med 17 stenar från ca 1994. Värde ca 600-700! Det ska vara en soluppgång med en mås och troligen en tom ruta. Bjuder du på en bild på boettlocket!
 
Senast ändrad:

Seagle

Omega
Hej Seagle! Det är en sk Vostok Generalskie! Det är ett manuellt 2414 verk med 17 stenar från ca 1994. Värde ca 600-700! Det ska vara en soluppgång med en mås och troligen en tom ruta. Bjuder du på en bild på boettlocket!
Intressant info! Uppskattas verkligen! Här kommer lite fler bilder :) På verket är står Loggan/"B" och 2214.
IMG_0697.JPG.jpeg

IMG_0698.JPG.jpeg
 
Topp