• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

BCKSTRM

Rolex
Told you so ;)
Skärmavbild 2017-03-04 kl. 12.03.16.png
Sjukt... snart finns ju inget kul för lite pengar... :(
Tycker för övrigt att min är finare :p
 

BCKSTRM

Rolex
7100 slutade den på vilket då blir 8520 med avgift. Just detta ex kanske stack pga den vackra zontavlan?
Cool tavla men tycker inte om caset riktigt... Har iof sett en som såldes för 5k+provis förut. Å andra sidan roligare än mkt annat i priaklassen. Hade iofs hellre sett att de låg kvar på 1500 :(
 

JohanHLM

Rolex
Cool tavla men tycker inte om caset riktigt... Har iof sett en som såldes för 5k+provis förut. Å andra sidan roligare än mkt annat i priaklassen. Hade iofs hellre sett att de låg kvar på 1500 :(
Jag har en känsla av att 40-60 tals dressare från Omega, Tissot, Eterna m.m procentuellt sett dragit iväg rejält i pris under senaste två åren.
Själv ropade jag under gårdagen hem en 1000m dykare från Candino till strax under halva priset av vad tissoten landade på. Vill man ha mycket pang för pengen är det nog klockor med ett mindre välkänt varumärke man ska leta efter.
Bjuder på en lånad bild från annonsen :)
IMG_0616.JPG
 

Vonlind

Panerai
Vad hade du betalat?
 

Bilagor

  • IMG_20170120_135436.jpg
    IMG_20170120_135436.jpg
    78 KB · Visningar: 86
  • IMG_20170110_183133.jpg
    IMG_20170110_183133.jpg
    85.5 KB · Visningar: 84

lenname

Panerai
Nu tror jag att herrn är ute med cykeln.
Finns ingen fungerande seamaster ens utan länk att hitta för 2k.
Ta en vända på Tradera och kika så får du se.
Jag tror att den på auktion hamnar mellan 5000-8000kr med länk.
Jag skrev 16-18k guld! Inte med länk! Läs innan du börjar citera jao!
 

Brunleif

Panerai
Men om du hittar någon Omega i 18k guld för 2000kr som inte är en skadad damklocka föreslår jag att du lägger rabarber på den per omgående.
Då har du gjort en bra vinst.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Jag skrev 16-18k guld! Inte med länk! Läs innan du börjar citera jao!

Du jämför en batteriare i guld (de kostar långt över 2k även dem) med en mekanisk i stål med beads of rice som ensamma kostar 2-3k? Det är som att säga att en Ferrari 250GTO är värd 300 papp för att du kan få en från 80-talet för det priset.
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Alltså acceptera det att du läste fel! Inte upprepa att det är jag som gör fel!
Jag skrev ordentligt att omegan med guld börjar med 1k-3k. Inte med länk. Utan att klock bara!
Men lugna ned dig. Är det en motsvarande modell i guld för 1000-3000 kr? Bra deal. Det finns stora och betydande skillnader mellan många Omegamodeller, att enda likheten är att det står Omega på tavlan gör de inte riktigt likvärdiga.
 

lenname

Panerai
Antar att du tillhör den nya generationen Klocksnackare, här på forumet håller vi god ton även om du kanske uttrycker dig annorlunda.

Så, förklara nu för mig vart på Kaplans det säljs en sådan modell som jag har för priset du hävdar? Mvh
Hallå boy. Jag sa att det finns med guld som budet börjar med 2k-3k! Inte som är med länk
 
Topp