• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

seikoviktor

Breitling
Tror jag kan ha hittat rätt tråd för detta. Slänger upp en tissot som ska vara från 50-talet. Någon som har något på denna?
IMG_3214.JPG
IMG_3215.JPG
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Tror jag kan ha hittat rätt tråd för detta. Slänger upp en tissot som ska vara från 50-talet. Någon som har något på denna?
IMG_3214.JPG
IMG_3215.JPG
Tror den modellen är 40-tal? Borde vara värd 1000-3000 beroende på funktion och skick, tror jag.
Har du möjlighet att öppna så kan du kolla serienumret för ålder.
Fungerar den och servicehistoriken ä rkänd skulle jag säga att den är värd mer. Pointerdates har ökat ordentligt i värde. Tavlan såg "ärlig" ut på din dessutom.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Fungerar den och servicehistoriken ä rkänd skulle jag säga att den är värd mer. Pointerdates har ökat ordentligt i värde. Tavlan såg "ärlig" ut på din dessutom.
Fast de pointerdates som ökat rejält i värde är väl en handfull i fint skick som sålts genom kaplans och liknande? Flera i helt ok brukskick som liksom tidigare gått för 1200-3000 på tratten senaste månaderna?
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Där ser man! Senaste jag såg som såldes i lite halvdant skick gick för ca 2000.

Fast de pointerdates som ökat rejält i värde är väl en handfull i fint skick som sålts genom kaplans och liknande? Flera i helt ok brukskick som liksom tidigare gått för 1200-3000 på tratten senaste månaderna?

Så kanske det är, jag kom mest att tänka på den jag såg senast här nedan och vill även minnas att jag sett ngn på tratten gå för lite högre.
Skärmavbild 2017-06-20 kl. 19.32.10.png
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Så kanske det är, jag kom mest att tänka på den jag såg senast här nedan och vill även minnas att jag sett ngn på tratten gå för lite högre.
Skärmavbild 2017-06-20 kl. 19.32.10.png
Jag håller med om att intresset för pointerdate har ökat, men jag tror för att komma upp i de pengarna att klockan/tavlan ska vara i ett fint skick. Rätt många exemplar som har skadad tavla och min uppfattning är att det påverkar priset rätt rejält. Eller motsats, vid auktion kan en klocka i fint skick sticka rätt mycket högre än vad som är normalt för modellen om två personer vill ha objektet. :)
 

Martin Lovasz

Audemars
Jag är lite fundersam över ringen då den inte ser korrekt ut men jag har inte sett alla modeller och även att kronan är vid klockan 4 för jag har bara sett 3H (Bund") med det. För jag tror inte det gjordes en civil version av den eller?

Edit: Hittade nu den civila versionen och enligt det jag nu sett så ser allt bra ut så glöm det jag skrev om min oro. :)
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Ako

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag är lite fundersam över ringen då den inte ser korrekt ut men jag har inte sett alla modeller och även att kronan är vid klockan 4 för jag har bara sett 3H (Bund") med det. För jag tror inte det gjordes en civil version av den eller?

Edit: Hittade nu den civila versionen och enligt det jag nu sett så ser allt bra ut så glöm det jag skrev om min oro. :)
Vet att den är korrekt , det va inte de som va problemet. Vad klockan är värd i runda slängar är problemet :) men tack för hjälpen :D
 

Brunleif

Panerai
Vet att den är korrekt , det va inte de som va problemet. Vad klockan är värd i runda slängar är problemet :) men tack för hjälpen :D
Har du hittat andra med samma utförande? Måste finnas otroligt få va?
Om korrekt måste den betinga ett värde över 50000kr i och med att den är ovanligare än 3h bund tänker jag? Eller är samlarna mer intresserad av militärhistoria?
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Senast ändrad:

Martin Lovasz

Audemars
Skicket är viktigt och militärt går ofta till det dubbla priset så grymt svårt att värdera och helt bortom vad jag normalt säljer och köper.
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Vet att den är korrekt , det va inte de som va problemet. Vad klockan är värd i runda slängar är problemet :) men tack för hjälpen :D
Jag har varit intresserad av bund , jag tänker att en bund i bruksskick skulle kosta 6-7 k € ,
O denna isf 3-4 k € , detta är bara min personliga känsla .
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag har varit intresserad av bund , jag tänker att en bund i bruksskick skulle kosta 6-7 k € ,
O denna isf 3-4 k € , detta är bara min personliga känsla .

Ja dom siffrorna är faktiskt det jag också kom upp med när jag spelulaerade lite. Men som sagt blancpain märket är inte min startka sida. Men den är riktigt rå , även ifall bund modellen är värre på alla sätt och vis !
 
  • Like
Reactions: Ako
Topp