• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Tycker ni att den här kronografen från LUC hade ett rimligt pris? Med tanke på tavlans skick och att den ej fungerade gav jag upp innan jag började. Såg inte något egentligt värde i någon av de andra klockorna i annonsen. Någon här som högg den? Väldigt fin modell...
Screenshot_20170703-210520.png
Screenshot_20170704-125919.png
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för min 16750? Från 1981, matt tavla, jubileelänk och oysterlänk. (Jag ska inte sälja, men håller på att lägga om försäkringen och behöver ha ett vettigt värde för detta).

IMG_0307.JPG
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vad skulle ni säga är ett rimligt pris för min 16750? Från 1981, matt tavla, jubileelänk och oysterlänk. (Jag ska inte sälja, men håller på att lägga om försäkringen och behöver ha ett vettigt värde för detta).

IMG_0307.JPG
Ser fin och fräsch ut. Kan inte bedöma tavla och visare men runt 60 känns som ett rimligt marknadspris på KS med en länk.
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Ser fin och fräsch ut. Kan inte bedöma tavla och visare men runt 60 känns som ett rimligt marknadspris på KS med en länk.
Tackar, det var ungefär vad jag trodde. Men det är alltid bra med en second opinion. Servad förra året med papper, det höjer ju knappast värdet men om jag mot all förmodan skulle få för mig att flippa brukar det ju vara ett plus.
 

kmg

Patek
2-Faktor
Hallå. Står på en loppis och gubben har vad han påstår är nos 70-talare Roamer. Typ enl bifogat men på läder. Är 3-4 st med olika tavelfärger. Är nollad på området. Han ska ha 1200-1500 / klocka. Rimligt?
IMG_1975.PNG
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor

Hans Beck

Cartier
IMG_8918.PNG
16610 från 1987. Fint skick med låda.
Okänd servicehistorik. Vad kan va rimligt?
Är ny bland subbar och har inte koll varför vissa går för 45 och andra för 65.

Go kväll btw!
IMG_8919.JPG
 

Brunleif

Panerai
Orkar inte leta bezel till denna längre.
Gav strax över 3000kr för den inkl frakt och tull.
Vad är rimligt att försöka få ut? Samt var är bästa försäljningsställe tror ni?
IMG_0606.JPG

s-l1600.jpg
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Orkar inte leta bezel till denna längre.
Gav strax över 3000kr för den inkl frakt och tull.
Vad är rimligt att försöka få ut? Samt var är bästa försäljningsställe tror ni?
IMG_0606.JPG

s-l1600.jpg
Ingen aning egentligen men köpte du på e-bay borde väl du få ut samma ungefär? Eller var det ett "gömt" fynd? Fungerar den? Jäkligt snygg iallafall... även utan bezel.
 

Brunleif

Panerai
Ingen aning egentligen men köpte du på e-bay borde väl du få ut samma ungefär? Eller var det ett "gömt" fynd? Fungerar den? Jäkligt snygg iallafall... öven utan bezel.
Den tickar och går, men det är väl egentligen allt man kan säga som positivt :)
Behöver definitivt en service.
Jag är rädd för eBay och deras avgifter :S
 
Vad är denna värd? Behöver service.

IMG_1805.JPG
 

Bilagor

  • IMG_1806.JPG
    IMG_1806.JPG
    54.7 KB · Visningar: 18
  • IMG_1807.JPG
    IMG_1807.JPG
    45.6 KB · Visningar: 19
  • IMG_1808.JPG
    IMG_1808.JPG
    50.2 KB · Visningar: 19
Topp