• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vad är denna värd? Behöver service.

IMG_1805.JPG
Posta till experterna i Heuer tråden. Svårt att avgöra om tavlan är original t ex.
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Hej alla!
Vad är ett rimligt pris för denna Lemania HS9? Riktigt fint skick, bra gång etc. Enda negativa är att visarna är re-lumade... :(
Denna har Tritium, vilket alltså innebär att man har bytt ngn gång i historien från radium, men det är nog rätt br ändå... ;)
IMG_5318.JPG
IMG_5319.JPG
IMG_5320.JPG
IMG_5321.JPG
IMG_5322.JPG
IMG_5323.JPG
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Wow! Ser dyr ut. Tror @Teletomte har bra koll på dessa.
Får nog erkänna att jag inte har jättekoll på den modellen. Spontant så är den ju kanske inte superkul. Tavlan är så där, relumeade visare och bandstiften saknas(vilket är hyfsat viktigt för min egen del iaf) Boetten ser vettig ut i mina ögon. Har inte koll på hur kvaliteten är på dom vita tavlorna, trycket ser lite ojämnt ut. Men visst, googlar man så ser det lite snett ut på flera exemplar, tänker på subdialsen.
Prismässigt vet jag inte heller, tror det är ganska marknadsmässigt. Lemaniakronografer har stuckit det sista året, kan bara se på den modellen jag har som åtminstone har dubblats...
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Får nog erkänna att jag inte har jättekoll på den modellen. Spontant så är den ju kanske inte superkul. Tavlan är så där, relumeade visare och bandstiften saknas(vilket är hyfsat viktigt för min egen del iaf) Boetten ser vettig ut i mina ögon. Har inte koll på hur kvaliteten är på dom vita tavlorna, trycket ser lite ojämnt ut. Men visst, googlar man så ser det lite snett ut på flera exemplar, tänker på subdialsen.
Prismässigt vet jag inte heller, tror det är ganska marknadsmässigt. Lemaniakronografer har stuckit det sista året, kan bara se på den modellen jag har som åtminstone har dubblats...
Tack!
Jagbacksde ur när jag fick bilderna på tavlan...
 
Topp