• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

Dingdong

Omega
Någon som vet om denna här något värde?
image.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Okej, bra å veta :)
Tack för de !
Måste ha stått pärlemo färgad tavla då kanske.
Finns de som tror att vissa tavlor är pärlemo iom att de blänker och ibland kan de skimra i lite olika färger. Har man däremot en tavla i äkta pärlemo är det inte något man missar, ett helt annat djup och lyster i de tavlorna.
 

holma20

Panerai
Finns de som tror att vissa tavlor är pärlemo iom att de blänker och ibland kan de skimra i lite olika färger. Har man däremot en tavla i äkta pärlemo är det inte något man missar, ett helt annat djup och lyster i de tavlorna.
Jo nu när du säger de , har för mig jag såg en omega dam i pärlemo även sjöö Sandström har väll gjort nån
 

BCKSTRM

Rolex
Har nog bestämt mig för att sälja Speedyn. 145.022 (troligen 80-tal) i riktigt bra skick med tidsenlig länk i samma skick. Okänd servicehistorik men håller sig under 15 sek/dygn senast jag kollade. Vad tror ni? Internationellt verkar de ligga på dryga 30(?) men kanske väl häftigt här? 27-29 rimligt?
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

virrooo

Audemars
2-Faktor
Har nog bestämt mig för att sälja Speedyn. 145.022 (troligen 80-tal) i riktigt bra skick med tidsenlig länk i samma skick. Okänd servicehistorik men håller sig under 15 sek/dygn senast jag kollade. Vad tror ni? Internationellt verkar de ligga på dryga 30(?) men kanske väl häftigt här? 27-29 rimligt?
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Enligt speedmaster101 så ligger dom kring 3100$, så drygt 26k. *edit: Det är visserligen för en relativt nyservad, så en med okänd servicehistorik som går och har tidskorrekta delar bör gå för kring 2000$. Sidan är relativt väluppdaterad men räkna på 2-3k$ så har du väl ett rimligt prisspann.

Det är väl bara en helt vanlig speedmaster utan några spexiga detaljer?

http://speedmaster101.com/price-chart-2/
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Enligt speedmaster101 så ligger dom kring 3100$, så drygt 26k. *edit: Det är visserligen för en relativt nyservad, så en med okänd servicehistorik som går och har tidskorrekta delar bör gå för kring 2000$. Sidan är relativt väluppdaterad men räkna på 2-3k$ så har du väl ett rimligt prisspann.

Det är väl bara en helt vanlig speedmaster utan några spexiga detaljer?

http://speedmaster101.com/price-chart-2/
Intressant länk, tack!
 
Topp