• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora "Vad är rimligt pris för vintageklockan?"-tråden

PJW

Audemars
2-Faktor
Några idéer kring denna Tissot Seastar -69 med Lemania 1277?

Kronan är bytt. Finns gör box, originalspänne och kul reklamblad (dock till en senare modell). Även en läcker coffinlänk, ej original.

IMG_3922.JPG

IMG_3814.JPG
IMG_4083.JPG
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Ovanlig modell det där. Hittar en till fast pris 14.000 kr på Ebay. Head only. Känns prisvärt för en cool modell. Länken är nog snordyyyr om man hittar en original. Ser ut att vara ett nitat Oyster.

Jag också kollat runt lite. Har fortfarande inte hittat exakt vilken länk det ska vara. Men jag får en känsla att länken kan kosta lika som klockan...

Nej det tror jag inte. Borde var en 19mm nitad oysterlänk? Jag köpte en sådan på auktion i England för 4k eller ngt sånt. Kanske var billigt men def under 10 skulle jag säga. Bör vara mindre än motsvarade 20mm till subar?

Kan det vara 7205 som sitter på den?
 

Pluto

Cartier
Vad är denna Omega Constellation värd idag ungefär?
 

Bilagor

  • IMG_5696.JPG
    IMG_5696.JPG
    156.7 KB · Visningar: 119
  • IMG_5698.JPG
    IMG_5698.JPG
    129.8 KB · Visningar: 116

Johan S

Omega
IMG_0789.PNG
Jag vet att klockan i sig är en raritet då den är gjord för olympiaden 1956 i Melbourne och att de som tillverkades med olika färger på de olympiska ringarna är mest svåråtkomliga. Dock verkar den här ha röda ringar så då är min fråga, är priset i överkant? Självklart har det betydelse beroende på skick och boxar mm och annonsen har lite att önska gällande den infon.
 
Senast ändrad:

Pluto

Cartier
FullSizeRender 3.jpg
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender 2.jpg
Hej! Är i stor hjälp av folk som har koll på vintage-klockor och dess värde. Ska kanske köpa denna klocka, hur mycket är denna breitling geneve värd? Det är stål (ej guld)
Bilder: från säljaren
 
  • Like
Reactions: PJW

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
FullSizeRender 3.jpg
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender 2.jpg
Hej! Är i stor hjälp av folk som har koll på vintage-klockor och dess värde. Ska kanske köpa denna klocka, hur mycket är denna breitling geneve värd? Det är stål (ej guld)
Bilder: från säljaren
Inte så övertygad om att den är äkta, läs på! Hittat en till likadan? Ser att det ska finnas fler ref 2914 men de håller väldigt låg kvalitet. Skulle jag gissa skulle jag säga fake, men kan också ha varit en av de sämre uren Breitling satt sitt namn på.
 

Pluto

Cartier
Inte så övertygad om att den är äkta, läs på! Hittat en till likadan? Ser att det ska finnas fler ref 2914 men de håller väldigt låg kvalitet. Skulle jag gissa skulle jag säga fake, men kan också ha varit en av de sämre uren Breitling satt sitt namn på.
Ok tack för infon! Myket hjälpsamt! :)
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
FullSizeRender 3.jpg
FullSizeRender.jpg
FullSizeRender 2.jpg
Hej! Är i stor hjälp av folk som har koll på vintage-klockor och dess värde. Ska kanske köpa denna klocka, hur mycket är denna breitling geneve värd? Det är stål (ej guld)
Bilder: från säljaren
Är det den från K&S som också fanns på Facebook tidigare idag? Och ser jag fel eller står det "BARITLING" på verket?
 
Hittat denna som jag gillar skarpt. Baume et Mercier från 1960-tal. Nyservad och nyoljad. Inga uppgifter om guldet, men det är uppenbart någon plätering som börjar bli bortsliten.

Rimligt pris - 3K?

ea5q8i.jpg


2vb52bq.jpg
 
Ligger ute för $650. Vad tror ni på den? Tycker den ser himla fin ut, men frågan är om den inte blivit pläterad aftermarket med tanke på slitaget. Gold capped känns också som inte helt solklart eftersom man ser stålet igenom vid ena luggen där guldet blivit nött?

4r96cp.png
 
Senast ändrad:

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ligger ute för $650. Vad tror ni på den? Tycker den ser himla fin ut, men frågan är om den inte blivit pläderad aftermarket med tanke på slitaget. Gold capped känns också som inte helt solklart eftersom man ser stålet igenom vid ena luggen där guldet blivit nött?

4r96cp.png
Ommålad tavla också. Dock trevligt om det är ett kronometerklassat verk. Hade inte köpt.
 

hejo

Panerai
Vad kan vara ett rimligt pris för en Straight lug speedmaster, med "raka visare", kan de heta 105.003?, head-only, i normalt bruksskick? @Donkii @hejo @NiklasArvid @jakob.dala m.fl.
Nu har jag tyvärr legat av mig lite på priserna när det gäller Speedmasters. Men som vanlig så är ju skicket och originalstatus helt avgörande.
En vild gissning är att beroende på skick så får du nog räkna med mellan 7-12000 dollar, övertygad om att övriga är bättre inlästa!
Som sagt jag kan vara ute och cykla!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Nu har jag tyvärr legat av mig lite på priserna när det gäller Speedmasters. Men som vanlig så är ju skicket och originalstatus helt avgörande.
En vild gissning är att beroende på skick så får du nog räkna med mellan 7-12000 dollar, övertygad om att övriga är bättre inlästa!
Som sagt jag kan vara ute och cykla!
Stort tack för input!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Vad kan vara ett rimligt pris för en Straight lug speedmaster, med "raka visare", kan de heta 105.003?, head-only, i normalt bruksskick? @Donkii @hejo @NiklasArvid @jakob.dala m.fl.
Som @hejo är inne på så har prisbilden stegrats ganska snabbt de senaste åren, hittar du en för 7000usd så får man räkna med att skicket är därefter. En collectors item av 105.003 ligger idag på uppemot 20k usd och den senaste jag såg på ett forum, i ett riktigt bra skick för den delen, hade ett asking på 14k usd och var on hold bara timmar senare. Dessa speedmasters går under smeknamnet Ed White.
"Reference 105.003 is dubbed the "Ed White" reference because it was indeed the watch he wore during his historic space walk, becoming the first American ever to do so. This reference was made for a short period of time before the 145.012 reference that was chosen by NASA to accompany White's colleagues to the moon."
http://speedmaster101.com/price-chart-2/

Denna hade ett asking på 6000euro head only med box i april
221800-8774d633d2bf314dbd3bee4f6b22496e.jpg
222674-9ae6e8d3679694ec6bdf136109771872.jpg
 
Topp