• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintage-gissningsleken!

PR1973

Rolex
Pledge Member
Crystron 600 quartz! Googlingen gick som smort!:)

Tvåa på den!:(

Rätt eller fel så tilldömer jag dig segern :) Praktiskt att kunna utöva envåldshärskarmakt!

Å visst är det en Crystron 600m. I det här fallet skulle det kunna vara det mögligaste exemplaret någonsin, vattenskadat och allmänt skadat. Dessutom har nått pucko filat upp hack på baksidan i tron att bakstycket skulle gå att vrida upp... Men den är så stor och mysig så jag kan inte slänga den :)

wLwBF3K.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Här kommer en ledtråd!

De sista fyra bokstäverna kan leda till en gammal känd Jazz, blues/soul-sångerska!
 

cjperry

Audemars
2-Faktor
Vet att de brukar använda en sköldpadda men börjar jag närma mig med Certina eller Festina?
 

Carlton

Cartier
Finns väl något märke som heter Centaur men de hade väl ingen bågskytt utan en spjutkastande centaur som logga.. Min bästa gissning och troligen fel ^^
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
OK! En ledtråd!

Om man har skadat armen kan detta hjälpmedel påskynda läkningen! Byt ut första bokstaven till ett N så har du namnet på klockan!
 
Topp