• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintage-gissningsleken!

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Ähmen det här är inte riktigt på min nivå...
Rolex triplockkrona på Tudorflinga, 70-tal, har läst om en krona som benämnts 400 som senare bytte namn till 402, gissar på 402

Hahaha fan vad jag gissar nu
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Borde tagit Nitellan, men det stod helt still :(

Gissar på Seiko 6139-6012 :)

Så här ser den ut:
image.jpg
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Underbar tråd! Vet inte om jag ska tycka det är skönt eller om jag ska bli sur för att jag inte kunnat svara på någon fråga än...;)
 

Warwian

Cartier
Okej...

Här kommer mitt försök till bidrag! Hoppas det duger... :)

Vilken/vilka kalibrar har den här lite speciella layouten??

DSC_0063.JPG


Alla verk i Omegas 1010-serie (1010, 1011, 1012 etc.). Otroligt roligt att så många uppskattade lektråden förresten!
Själv har jag precis börjat friskna till från influensan jag dragits med, jag lär väl således dyka upp lite mer i tråden nu. :)
 

Camo00

Patek
Alla verk i Omegas 1010-serie (1010, 1011, 1012 etc.). Otroligt roligt att så många uppskattade lektråden förresten!
Själv har jag precis börjat friskna till från influensan jag dragits med, jag lär väl således dyka upp lite mer i tråden nu. :)


Det var ju rätt, och snabbt!! :)
 

Warwian

Cartier
Nu har jag hunnit fundera ett tag (och nattsudda lite) och kommit fram till något som jag tror är något så när utmanande.
Vem har tillverkat denna klocka?
cyFEjMZ.jpg


Som ledtråd kan jag nämna att brygglayouten är mycket typisk för tillverkaren och går att identifiera på en stor del av tillverkarens äldre verk. Jag har personligen spenderat flera hundratals kronor på felköp av delar då jag blandat ihop tillverkarens verk.
Personen bakom brygglayouten måste ha varit en komiker av rang! Fy bubblan!
 
Topp