• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintage kronograftråden

inox

Cartier
Kan du skruva på din bezel?
Den här går också att vrida
IMG_4392.JPG

Verkar vara samma klocka som Sea Tempest vad gäller boett och urverk. Hemmagjord tavla eller nåt ni sett?
 

inox

Cartier
Nä, de är ojämna. När man tittar nära är det som att tavlan ligger en nivå ovanför subdialsen, typ som att man skurit ur hål i en plastfilm.
Ser lika ut på tressorna tycker jag mig ha sett.
Men Ra-märkt tavla känns lite osannolikt va? Både väl sen för radium och inget man sysslade med under Ra-eran
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Nä, de är ojämna. När man tittar nära är det som att tavlan ligger en nivå ovanför subdialsen, typ som att man skurit ur hål i en plastfilm.
Ser lika ut på tressorna tycker jag mig ha sett.
Men Ra-märkt tavla känns lite osannolikt va? Både väl sen för radium och inget man sysslade med under Ra-eran

Ser att den på eBay också var Ra-märkt
Oj, tänkte inte på Ra-märkningarna. Nu vet jag inte exakt när era kronisar är från, men den Potenskronograf i liknande stil jag postat tidigare i tråden var en 60-talare och det var väl förvisso under början av 60-talet radiumet fasades ut?
 

inox

Cartier
Oj, tänkte inte på Ra-märkningarna. Nu vet jag inte exakt när era kronisar är från, men den Potenskronograf i liknande stil jag postat tidigare i tråden var en 60-talare och det var väl förvisso under början av 60-talet radiumet fasades ut?
Har för mig det sitter Landeron 248 i den, trodde det var senare delen av 60, efter radium var förbjudet men vet inte.
 

Poddradion

Breitling
2-Faktor
Såg den här på en tråd på internet vet någon någonting om den här klockan?
 

Bilagor

  • Medical-Cover-10-17-16.jpg
    Medical-Cover-10-17-16.jpg
    124.4 KB · Visningar: 46

Erik1

Patek
2-Faktor
IMG_2924.JPG


Har någon info om denna? :) Vet att det är 50-tal, Landeron 48 verk och no name/ generisk modell. Har för mig att jag sett en säljes på denna tidigare men kan inte hitta.

Vad kan det vara för boettmatetial? Ser inte ut att vara plättering
 
Senast ändrad:
Topp