• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintage kronograftråden

nöt

Vacheron
2-Faktor
Mycket nöjd hittills. Synd att jag är så dålig fotograf. Mycket bättre Irl.
IMG_4493.JPG
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
3e uret från vänster ser intressant ut, är det en stepped bezel på den eller ser jag fel? Är själv sugen på en Longines 13zn-aktig kronograf med lite tjockare boett och stepped bezel, men letar efter mer prisvänliga varianter. Grattis till en väldigt fin samling kronografer!
Tack! Ska se om jag kan fixa bättre bilder. Är tyvärr ingen riktig stepped, det är vad jag letat efter länge utan framgång. Denna är dock riktigt fin och lite större än de flesta. Tror 38 mm och 21 mm mellan bandhorn. Sett Angeluskronografer i samma boett.
Jag blir grymt klämsugen på det mesta när jag ser den där bilden. Bra smak.
Tackar!
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Tack! Ska se om jag kan fixa bättre bilder. Är tyvärr ingen riktig stepped, det är vad jag letat efter länge utan framgång. Denna är dock riktigt fin och lite större än de flesta. Tror 38 mm och 21 mm mellan bandhorn. Sett Angeluskronografer i samma boett.

Tackar!
Tack, vore snällt av dig. 38mm med 21mm luggar, då har den en ganska stor närvaro på handleden. Mmm Angelusuren du nämner har väl blivit ganska poppis just pga storleken, och de har ju också dragit iväg i pris, men väldigt charmiga.
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Gick och hämtade ut uret för en noggrannare inspektion. 38,5 mm var den visst. Venus 22. Knappt använd, någonsin.
IMG_0595.JPG
IMG_0598.JPG
IMG_0602.JPG
Tackar för bilderna, inte riktigt stepped bezel men en mycket fin boett med de rätta dimensionerna. Mycket fina visare och tavlan ser riktigt pigg och fräsch ut, gilt? Jag gillar verkligen när man inte snålat på luggbreden, passar mycket bra till storleken på boetten.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tackar för bilderna, inte riktigt stepped bezel men en mycket fin boett med de rätta dimensionerna. Mycket fina visare och tavlan ser riktigt pigg och fräsch ut, gilt? Jag gillar verkligen när man inte snålat på luggbreden, passar mycket bra till storleken på boetten.
Vet faktiskt inte om det är gilt-tryck eller ej, lacken är inte speciellt tjock. Det är iaf ett kopparfärgat tryck.
 
Någon som har ett bra tips på vart man köper en kronograf för tidigt 70-tal typ Yema/Tissot/? Är det bara ligga och vaka på tradera/blocket/ebay? Eller finns det någon lämplig återförsäljare som är bra?
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Någon som har ett bra tips på vart man köper en kronograf för tidigt 70-tal typ Yema/Tissot/? Är det bara ligga och vaka på tradera/blocket/ebay? Eller finns det någon lämplig återförsäljare som är bra?
Yema beror det nog lite på vilken modell, men kolla Ebay annars har det funnits en del Tissot-kronografer till salu här på KS till vettiga priser.
 
tack för snabbt svar! Förstår att det är en ganska stor fråga, då det som sagt finns mycket modeller. Jag får nog "smala" in mitt sökande lite och återkomma, och kolla in köp/sälj avdelning här såklart!
 

Zacke

Vacheron
2-Faktor
tack för snabbt svar! Förstår att det är en ganska stor fråga, då det som sagt finns mycket modeller. Jag får nog "smala" in mitt sökande lite och återkomma, och kolla in köp/sälj avdelning här såklart!
Ett tips är att fokusera på ett verk och söka på detta, tex valjoux 7733, då får du fram flera olika märken och modeller som har det verket. Blir ett större urval.
 
Topp