• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintage kronograftråden

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
1973 vs 1981
IMG_20170707_101039_856.jpg
 

Fadershan

Patek
Jäklar vad snygg den där är. Skulle ha varit lite snabbare på hanen ;)

Tack! :) @juanstman Provade varmluftsugn häromdan på en tavla någon kletat ny lume på.. det gick inte alls tyvärr. Måste kanske vara radium, tritium osv och inte superluminova? Nu ska jag prova jag igen på visarna, funkar inte det blire att testa med kaffe. Funkar inte det får jag försöka färgmatcha och reluma! :)
 

juanstman

Cartier
Pledge Member
2-Faktor
Tack! :) @juanstman Provade varmluftsugn häromdan på en tavla någon kletat ny lume på.. det gick inte alls tyvärr. Måste kanske vara radium, tritium osv och inte superluminova? Nu ska jag prova jag igen på visarna, funkar inte det blire att testa med kaffe. Funkar inte det får jag försöka färgmatcha och reluma! :)

Kaffe borde ju funka i teorin iaf, åtminstone känns det som rätt nyans i förhållande till index. Rapportera gärna hur meckandet framskrider! :)
 

dawe

Omega
Hej
Ny medlem på forumet .
Så många läckra klockor det finns här, risk att önskelistan blir lång.
Nedan ser ni en bild på mitt livs första men antagligen inte sista vintage klocka.
En Zodiac Sea-chron från sent 60-tal tror jag.
Köpt sent en kväll via en ebay nätauktion med mer hjärta än hjärna kanske.

20170904_191414_resized.jpg

När jag surfat runt lite på olika nätsidor säger några att det sitter ett valjoux 72 urverk inne i klockan andra att urverket heter 726 .
Kanske kan någon kunnig här på forumet hjälpa mig med vilket som är rätt?
Efter service märkte jag att man behöver dra upp klockans fjäder både på kvällen samt morgonen, är detta normalt............
Ha det bra
dawe
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Hej
Ny medlem på forumet .
Så många läckra klockor det finns här, risk att önskelistan blir lång.
Nedan ser ni en bild på mitt livs första men antagligen inte sista vintage klocka.
En Zodiac Sea-chron från sent 60-tal tror jag.
Köpt sent en kväll via en ebay nätauktion med mer hjärta än hjärna kanske.

20170904_191414_resized.jpg

När jag surfat runt lite på olika nätsidor säger några att det sitter ett valjoux 72 urverk inne i klockan andra att urverket heter 726 .
Kanske kan någon kunnig här på forumet hjälpa mig med vilket som är rätt?
Efter service märkte jag att man behöver dra upp klockans fjäder både på kvällen samt morgonen, är detta normalt............
Ha det bra
dawe
Riktigt fin, stort grattis till en klassiker!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Hej
Ny medlem på forumet .
Så många läckra klockor det finns här, risk att önskelistan blir lång.
Nedan ser ni en bild på mitt livs första men antagligen inte sista vintage klocka.
En Zodiac Sea-chron från sent 60-tal tror jag.
Köpt sent en kväll via en ebay nätauktion med mer hjärta än hjärna kanske.

20170904_191414_resized.jpg

När jag surfat runt lite på olika nätsidor säger några att det sitter ett valjoux 72 urverk inne i klockan andra att urverket heter 726 .
Kanske kan någon kunnig här på forumet hjälpa mig med vilket som är rätt?
Efter service märkte jag att man behöver dra upp klockans fjäder både på kvällen samt morgonen, är detta normalt............
Ha det bra
dawe
Grymt fin! En modell jag själv suktar efter :) Du borde intebehöva dra upp den två ggr/dygn!
 

dawe

Omega
Grymt fin! En modell jag själv suktar efter :) Du borde intebehöva dra upp den två ggr/dygn!
Tack, jag tycker att klockmodellen är ganska stilig om man parar ihop klockan med ett brunt eller svart "vintage"-läder.
Jag har även letat runt på nätet efter en orginal metallänk men den verkar vara extremt svår att hitta.
Angående uppdragningen skall jag höra med urmakaren som servat verket, vad det kan vara för fel.
 
Topp