• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintage kronograftråden

Zacke

Vacheron
2-Faktor
Klassisk dykformation.

SAM_1750.jpg
Jävlar i havet, jag tror du vann :)
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Bryter av det ljuva bildflödet med en torr fundering! Letar så smått efter en tvåregisterskrono och tänker efter lite research att valjoux 22/23 borde vara grymma verk? Hög kvalitet, producerade under sjukt lång tid (=borde finnas tillgängliga servicedelar?), ädel stamfader till hypade 72:an etc. Samtidigt är de ju inte överjävligt dyra. Finns det någon hake eller akilleshäl jag borde känna till, eller har folk bara inte fattat ännu?
folk har bara inte fattat ännu, kanske borde starta den där investmentfonden ändå...
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Om man halvtittar efter en svart Chrono med 3 vita subdials (likt heuer) men har bränt lite för mycket cash i sommar
Vad tror ni då? Finns det något runt 10?
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Vad har du för uppslag i ditt sökande? Finns det någon "graal" du går och suktar efter?
Just nu är det Universal Geneve som seglat upp högst på listan, något liknande bilden skulle vara trevligt (men dyrt)
image.jpeg

Jag har en "Valjoux 72" sökning på eBay som jag brukar titta till med jämna mellanrum:)
Sedan tycker jag gamla tre-regs Omega Seamaster kronografer är trevliga, lade upp en länk till en auktion som jag borde klippt själv i auktionstråden med en panda Seamaster-Chrono.
 

alfie

Cartier
IMG_5731 (1).jpg


Nuvarande samling av vintage kronografer (saknas en Autavia som är på spa).
3 x Heuer Montreal från mitten av 70-talet, ett par Autavior från början av 80-talet, Heuer Jarama från sent 70-tal och ett par Seiko 6138 från mitten av 70-talet. Borde nog komplettera med något från 60-talet :)
Du funderar inte på att sälja den blå Montreal? ;)
 
Topp