• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintråden

mikjon

Omega
Cornas Auguste Clape 2005. Stram med inslag av mörka bär, choklad och örtkryddor, lång djup eftersmak.
IMG_0108.JPG
 

marw

Panerai
2-Faktor
IMG_2284.JPG
Lätt att det i denna tråd blir ganska dyra viner vilket även jag bidragit till. Hur som helst bidrar jag med månadens bästa budget nyhet på systemet! Hope Shiraz 79kr skulle lika gärna kunna kosta en bra bit över hundringen. Fruktigt, välbalanserat och jäkligt trevligt.
 

Spoon

Omega
Korkade en av mina favoritproducenter ikväll, Shafer One Point Five (cabernet sauvignon). Lagade hängmörad entrecote, klyftpotatis och hemslagen bearnaise till vinet. Mycket kraft i detta vin, trots det en härlig balans med bra syra. Smaker av svarta vinbär, kryddor och fat.
IMG_9368.JPG
 

mikjon

Omega
Korkade en av mina favoritproducenter ikväll, Shafer One Point Five (cabernet sauvignon). Lagade hängmörad entrecote, klyftpotatis och hemslagen bearnaise till vinet. Mycket kraft i detta vin, trots det en härlig balans med bra syra. Smaker av svarta vinbär, kryddor och fat.
IMG_9368.JPG
Shafer gör mycket bra viner, själv svag för deras Merlot
 
Topp