• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintråden

matage

Omega
685EB5F5-58C4-4427-9279-E9C562A9C090.jpg
Bra jäkla början på helgen när man blir uppgraderad och får såna här viner på flyget. Tror jag drack en halva d'Yquem själv :)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har fastnat för tillverkaren Josetta saffirio. Har prövar barberan och barolon. Nu var set dags för Lange nebbiolo och rosé.
IMG_6890.JPG


En Lange nebbiolo slank ned igår och den var helt ok, ung som man kan förvänta sig, som barolon fast mindre på alla sätt. Ett gott allround vin både till maten och slödricka.
 

mikjon

Omega
Kvällens viner Kistler 2010 härliga honungstoner, fin fatkaraktär och ett fantastiskt slut. Chablisen härlig frisk med toner av citrus.
IMG_0544.JPG
 

matage

Omega
Underbara viner, dock tycker jag att 2006 Dompan är alldeles för ung, Yquem är en bra årgång och helt fantastisk, bara att njuta.
Jag kan bara hålla med. DP var löjligt ung och skarp men med klar glasutveckling. Kan de ligga på flaskorna en 10-15 år så ;)

Skulle vara kul att testa d'Yquem'en med lite mer mognad också.

Var inne på att testa deras Grahams Tawny -72 också som tydligen bara gjordes 6 fat där Emirates köpt allt men det slutade med att jag höll mig till Sauternes och en försvarlig Hennessy Paradis till kaffet.
Kommer nog inte få chansen till en liknande flygresa igen ;)
 

Hamahang

Omega
Hej, alla vinälskare, Jag ska åka till Toscana i början av augusti och behöver tips på vilka vingårdar som inte får missas! Gjort en tråd, ni gärna får slänga in lite tips. Blir nog en del Brunello do Montalcin. tack
 

matage

Omega
IMG_7877.JPG
Så många trådar där denna skulle passa....

Flyger hem från LHR T5 idag men skulle hålla mig i skinnet i loungen och i inköpen.
Kollar igenom taxfreen och ser Krug 02 men har karaktär.
Springer sen ihop med "My Guy at Heathrow" som jag snackat klockor med ett gäng gånger. Han kör oftast en Röd BB och vi klickade när jag lät honom testa min BP i våras.
Idag började det med klocksnack, han fick testa min rootbeer och sen fick jag nån improviserad romprovning....

Nu sitter man i loungen och tröstar/firar med Henriot Rose efter ett oplanerat inköp av en Krug Rose och ytterligare en Krug 02. Jag är en svag människa!!
 

mikjon

Omega
IMG_7877.JPG
Så många trådar där denna skulle passa....

Flyger hem från LHR T5 idag men skulle hålla mig i skinnet i loungen och i inköpen.
Kollar igenom taxfreen och ser Krug 02 men har karaktär.
Springer sen ihop med "My Guy at Heathrow" som jag snackat klockor med ett gäng gånger. Han kör oftast en Röd BB och vi klickade när jag lät honom testa min BP i våras.
Idag började det med klocksnack, han fick testa min rootbeer och sen fick jag nån improviserad romprovning....

Nu sitter man i loungen och tröstar/firar med Henriot Rose efter ett oplanerat inköp av en Krug Rose och ytterligare en Krug 02. Jag är en svag människa!!
Krug Rose underbar rosechampagne, minns ett par underbara flaskor av de första som släpptes av Krug, tror det var 1983.
 

matage

Omega
Krug Rose underbar rosechampagne, minns ett par underbara flaskor av de första som släpptes av Krug, tror det var 1983.
Räknar nog med att jag kommer dricka denna hyfsat snart men jag ska ju förbi LHR ett gäng gånger till i närtid. 190 GBP är ju ett Fynd även utan rabatten jag fick idag om man jämför med SB's 2700..,
Det vore ju trevligt att kunna glömma nån i en 10+ också ;)
 

Niclas

Omega
Jag köpte 2006 på SB härom veckan. Tror den släpptes nyligen, innan denna var det 09 om jag inte missminner mig.
 

mikjon

Omega
Kvällens underbara vin Ultreia Saint Jaques Mencia 2012 Raul Perez, toner av mörk frukt, körsbär, moreller, perfekt fatbalans, lång eftersmak med en liten liten sötma så gott. Kan inte annat än bli lycklig av dessa små producenter :)
IMG_0709.JPG
 

Zingo

Rolex
Har funderat en längre tid på att köpa en Coravin då det skulle passa mitt drickande och möjligheten att variera lite olika sorter bättre utan att behöva öppna flera flaskor när man bara vill ha ett glas. Nån som har erfarenhet att dela med sig av?
IMG_0308.JPG
 
Topp