• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora vintråden

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Kvällens chateauneuf du pape, till det lite hämtpizza.

image.jpeg
 

Oew

Rolex
Idag är trevlig Nebbiolo, väldigt stram och fyllig med tydlig smak av mörka bär. Behöver luftas mycket och säkert ett par år till innan den är på sin prim.
Köpt hem en väldigt god Crozes H'ermitage till lördagen efter Midnattsloppet.
image.jpeg
 

MartinGFX

Cartier
Idag är trevlig Nebbiolo, väldigt stram och fyllig med tydlig smak av mörka bär. Behöver luftas mycket och säkert ett par år till innan den är på sin prim.
Köpt hem en väldigt god Crozes H'ermitage till lördagen efter Midnattsloppet.
image.jpeg
Är det den som släpptes på små partier förra veckan? Var slut när jag skulle knipa en flaska...
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
@ZQT Såg att du rekommenderade Beaumont des Crayères Fleur de Prestige Brut i champagnetråden, så jag tog och beställde en flaska :) Gillar du den eller ska man plocka upp något annat?
 

Oew

Rolex
@ZQT Såg att du rekommenderade Beaumont des Crayères Fleur de Prestige Brut i champagnetråden, så jag tog och beställde en flaska :) Gillar du den eller ska man plocka upp något annat?
Jag skulle vilja slå ett slag för Nominé-Renard Special Club, fruktig med härlig dofter utav jordgubbar. Ganska lättsam men ändå nyanserad, går att lagra några år och tror den kommer åldras snabbt men går även utmärkt att dricka redan nu :)
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Ikväll lite Riesling och Sushi från lunds bästa Sushiställe (högst subjektivt....). En enkel men beprövad fredagskombo här hemma istället för tacos.

Vinet köpte jag själv på plats under semestern.
image.jpeg
 

mikjon

Omega
Kvällens vin Ch Pichon Lalande 2002 härlig Pauillac med de typiska tonerna av rostade fat och svarta vinbär, fortfarande lite ungt trots lite sämre årgång och 14 år på nacken.
image.jpeg
 
  • Like
Reactions: ZQT

mikjon

Omega
Kvällens vin Barolo Tenimenti Fontanafredda Vigna La Villa 2000. 3,2 ha vingård.
Härliga mognadstoner av körsbär, torkade rosor, fin struktur med mjuka tanniner, toner av mogna bigaråer i eftersmaken.
image.jpeg
 
Topp