• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Wollen

Mao
2-Faktor
Precis hämtat min senaste beställning från Systembolaget. Har som synes fastnat för japansk whisky. Nån som provat?
IMG_9256.JPG
Betalade 22 eur för den i matbutiken (luxemburg), och det var 22 eur för mycket.
 
  • Like
Reactions: Wi

Veratio

Cartier
Fick en Whiskey av min älskling idag som överraskning på whiskeydagen!

IMG_20170520_193842.jpg


Tvätt i bakgrunden, men var kul att få, supersnygg flaska och väldigt lite rökighet i eftersmaken. Mild och god. Någon annan som har eller har provat?

Nu ska jag njuta lite, ha en bra kväll pojkar!


Niclas L
 

Harley

Omega
1-årskalas igår (?!) & eftersom där fanns en hel del likasinnade på kalaset så bestämde vi män oss för att köra igenom pappans whiskysortiment, så blev ungefär en 6:a av varje av nedanstående. :cigar: En väldigt trevlig & bra idé Igår. Idag, inte lika mycket.. :hungover:
JURA. Diurachs' Own 16 years
JURA Superstition
NIKKA Coffey Malt
NIKKA All malt
NIKKA From the Barrel
The Macallan 12years Double cask
Dalwhinnie 15 years
 

Krabbeluring

Cartier
1-årskalas igår (?!) & eftersom där fanns en hel del likasinnade på kalaset så bestämde vi män oss för att köra igenom pappans whiskysortiment, så blev ungefär en 6:a av varje av nedanstående. :cigar: En väldigt trevlig & bra idé Igår. Idag, inte lika mycket.. :hungover:
JURA. Diurachs' Own 16 years
JURA Superstition
NIKKA Coffey Malt
NIKKA All malt
NIKKA From the Barrel
The Macallan 12years Double cask
Dalwhinnie 15 years

Vad tyckte du då?
 

Harley

Omega
Förmodligen för packad för att minnas :p
Hehe nästan lite så men jag kan nog rangordna dom hyfsat iaf:
JURA Diurachs 16years 5:a
JURA Superstition 3:a
NIKKA Coffey Malt Klar 1:a
NIKKA All malt 4:a
NIKKA From the Barrel 2:a
The Macallan 12years Double cask 4:a
Dalwhinnie 15 years delad 2:a plats.
 

rdianat

Cartier
2-Faktor
Aldrig testat Macallan men tänkte ge det en chans. Är annars stort fan av Lagavulin, Laphroaig på den rökiga sidan, och Glenkinchie på den mildare sidan. Vilken/vilka ska man börja med? Tänkte mig något lent men tungt. :)
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Jag såg en rolig whisky i veckan.
Hade en kund som hade suttit på en Ardbeg Lord of the Isles 25-årig i något år. Han hade hamnat i situationen att han inte nändes dricka upp den, och inte visste riktigt hur han skulle kunna sälja den, i och med att man inte får sälja alkohol mellan privatpersoner i Sverige.
 

Psykel

Patek
Jag gillar bourbon. Blir ett glas eller två Bulleit i kväll, tror jag nog. Bästa billigare whiskey/bourbon jag testat. Samma prisklass som JD, men betydligt trevligare enligt min smak.
(Googlefoto)
BullietBourbon_Hut_Interior_Shot3_2.jpg
 
Topp