• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Jaguaren

Omega
Talisker 10 är väldigt god.
Andra favoriter är Arran, Amrut ( indisk whisky) och Big Peat en rökig blend som slår det mesta. :cigar:
Jag brukar beställa från Holland på nätet, funkar skitbra :happyhappy:
Nr 1 är Yamasaki 18yrs. Den slår allt enligt mig.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Idag (2013-12-12 10:00) släpps Lagavulin 37yo. Endast 12 flaskor har Systembolaget fått, pris per flaska 18 999kr

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?varuNr=10129

u75JvOn.jpg
 

Jaguaren

Omega
Ikväll blir det en liten Kavalan i glaset.
Det är en whisky från Taiwan som håller väldigt hög klass.

Prova gärna om ni får chansen
 

KMS

Rolex
Talisker 10 är väldigt god.
Andra favoriter är Arran, Amrut ( indisk whisky) och Big Peat en rökig blend som slår det mesta. :cigar:
Jag brukar beställa från Holland på nätet, funkar skitbra :happyhappy:
Nr 1 är Yamasaki 18yrs. Den slår allt enligt mig.

Är Amrut god, spontant låter ju indisk whisky som en oväntad kombo? Dricker du taiwanesisk också? Låter nästan lika oväntat. Känns lite spännande faktiskt!
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Är väldigt förtjust i islay whisky men också japansk whisky även om de är lite dyrare sett
Till kvalitén

Favorit. Tja Carol ila 16 år eller lagavulin 16 el 18 båda lagomt rökiga och med fin sälta och sötma OBS. Viktigt med 16 års gränsen i Carol ilas fall
har smakat en gammal port Ellen som också var grym och nikka 25 år men båda föll
På priset. Bowmore gör mycket bra men känns lite mainstream med alla sina versioner
Och skulle man hitta någon laphroig som är äldre än 10 år skulle jag gärna köpa det
Annars blir det oftare mörk årgångs rom där det mesta över 298 kr brukar vara helt ok
Och går man upp i whiskypriser får man väldigt mycket rom för pengarna

Sämst. farmous gruise av seriösa märken men så finns ju Queen Margot och liknande
Smuggelmärken som inte ens duger att rengöra asiatiska klockor med.
 

Jaguaren

Omega
Är Amrut god, spontant låter ju indisk whisky som en oväntad kombo? Dricker du taiwanesisk också? Låter nästan lika oväntat. Känns lite spännande faktiskt!

Amrut är riktigt god, finns en i ordinarie sortimentet på bolaget för under 400kr, men i beställningssortimentet finns Amrut Fusion med flera som jag har svårt att hålla mig från.
Kavalan är rätt nya i Europa men håller samma klass som många Skottar och Japanare.

Testa om du kan på typ Bishop arms, de har dem i sitt sortiment.
 

Jaguaren

Omega
Det gör en del, har själv snusat i 20år men har hållt mig ifrån det 7 år i Januari.

Men alla har ju sina favoriter, svårt att ändra på ju längre deg går.
 

max

Dancing Queen
Okej tack! Allt är på plattan :) får se hur det slutar, mest orolig för hur jag ska pricka formarna :D
Två små teskedar är tricket, ta smet med ena och dra av undersidan på den med den andra så det inte droppar och så puttar du med den också.
Plockade av vid 136grader igår, blev kanon i mitt tycke :)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Spontan köpte denna idag. Är på inget vis en wiskey kännare men denna var faktiskt helt ok, en droppe kallt vatten i och den blev rund o fin, precis som jag :)
HLEGp1y.jpg
 
Topp