• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Whiskytråden

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Barnfritt ikväll. Bara frugan, jag, vin, god mat och så ska jag stifta bekantskap med denna. Helt nytt för mig.
image.jpg
 

Icaras

Rolex
Fick en Bowmore Enigma av en arbetskamrat som tack för att jag hjälpt henne.
Någon som har erfarenhet av den? Kan inte testa innan nästa vecka... :banghead:
Bowmore-Enigma-12-Jahre-Islay-Whisky-10l.jpg
Jag har den! Jag gillar den! ;)
Nog bland de mest prisvärda whiskys där ute. Medelrökig med ganska tydliga toner av sherry och frukt. Lite smörig konsistens, luktar russin och kola. Mer tänker jag inte att säga, du får bilda en egen uppfattning.
Bara att gratulera att arbetskamraten prickade in just denna pärla :)
 

Björklund

Panerai
Jag har den! Jag gillar den! ;)
Nog bland de mest prisvärda whiskys där ute. Medelrökig med ganska tydliga toner av sherry och frukt. Lite smörig konsistens, luktar russin och kola. Mer tänker jag inte att säga, du får bilda en egen uppfattning.
Bara att gratulera att arbetskamraten prickade in just denna pärla :)

Jag gillar denna, men var jag tvungen att välja så skulle jag hellre ta en hederlig Laphroaig.

Edit: Sorry, svarade ju på fel inlägg...
 

the judge

Omega
Lagavulin 16yo har sedan första gången den passerade mina läppar varit no1, Islay alltid bäst men dricker allt som bjuds!
 

Utforskaren

Cartier
2-Faktor
Provade nyligen Macallan 1946, helt fantastisk. En cigar hade passat fin fint med den, dock får man ju inte röka inne nuförtiden.:meh:
photo.JPG
Operakällaren levererar när det gäller whisky (också). Drack Highland Park 1977 Bicentenary där ett tag sen. När det gäller singel malt whisky var det bättre förr. :/
 

Chattras

Cartier
Lite info för Arbegians :). Den 31:e Maj, i samband med Ardbeg Day, kommer det att släppas en ny Ardbeg. Först på konsulaten och senare, den 2:e Juni på bolaget. Auriverdes heter denna nya skapelse.
image.jpg
 

Sond

Patek
Hittade Knob Creek på bolaget. Inte druckit den sedan jag var i Boston för ett par år sedan. Som vanligt var smakupplevelsen på en liten undanskymd hummerrestaurang betydligt bättre än här hemma. Tycker Maker's Mark är bättre.
IMG_0121.jpg
 

Sledger

Cartier
Min absoluta favorit är Highland Park. Senaste provade jag 15-åringen och den är fin, men av någon anledning så minns jag 12-åringen som bättre. :)

Lånad bild.
highlandpark_15years.jpg
 

Micke Sjogren

Breitling
Hittade Knob Creek på bolaget. Inte druckit den sedan jag var i Boston för ett par år sedan. Som vanligt var smakupplevelsen på en liten undanskymd hummerrestaurang betydligt bättre än här hemma. Tycker Maker's Mark är bättre.
IMG_0121.jpg

Huuurv! Den är vass och ond, men bra om man fryser ;-)


Skickas från min iPad via Tapatalk
 

POO

Panerai
2014-04-11 18.49.46.jpg


:(

Är det konstigt att man dricker? Man sitter hemma en fredagskväll och det bästa på tvn är "Fredagkväll med Malin". Det är på barnkanalen för de som inte vet. Och då är jag typ 20år ifrån att skaffa kottar...

För de med tight budget, studenter som mig, men som gillar islay, sånna som mig, och inte orkar åka till Tyskland stup i kvarten är Islay mist de luxe inte så dum, 248kr, 4 solar, nr 457 på bolaget.
 
Topp