• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den ultimata salaryman-klockan?

TicTack

Cartier
Vilken är den ultimata salaryman-klockan? Dvs den ultimata klockan för "oss" som är beredda att jobba ihjäl oss för vårt företag?





Seiko har ju ett starkt kort i sin SBGX067. Titta bara på dessa PR-kort!
3-delad kostym CHECK!
STOR time manager CHECK!
slips CHECK
pin med företagets logotype i guld CHECK!

FUCK YOU svenska åtta-till-fem-klämdags-latmaskar!


sbgx067_1.jpg

sbgx067_2.jpg

Seiko har en stark tävlande i denna klocka - som självklart är i Ti för att inte belasta de värdefulla kontorshandlederna mer än nödvändigt!

Lie down and die lazy Europeans!
220px-Naval_Ensign_of_Japan.svg.png
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Vilken är den ultimata salaryman-klockan? Dvs den ultimata klockan för "oss" som är beredda att jobba ihjäl oss för vårt företag?





Seiko har ju ett starkt kort i sin SBGX067. Titta bara på dessa PR-kort!
3-delad kostym CHECK!
STOR time manager CHECK!
slips CHECK
pin med företagets logotype i guld CHECK!

FUCK YOU svenska åtta-till-fem-klämdags-latmaskar!


sbgx067_1.jpg

sbgx067_2.jpg

Seiko har en stark tävlande i denna klocka - som självklart är i Ti för att inte belasta de värdefulla kontorshandlederna mer än nödvändigt!

Lie down and die lazy Europeans!
220px-Naval_Ensign_of_Japan.svg.png

Hehe Jag föll delvis för den här annonsen när jag köpte min SBGX. Riktigt tung :)
Skulle Omega ha högre imp faktor än GS? *fnys*. Varenda 18 åring kutar omkring med en Seamaster/Speedmaster.
 

TicTack

Cartier
Får slå ett slag för min och Mr. Bond's daily beater, Omega Aqua Terra.

Omega har mycket bättre imponeringsfaktor hos damerna jämfört med Seiko *SLAM DUNK*

Synd bara att James Bond, den fiktiva karaktären, och Daniel Craig, skådespelaren, båda var Rolex-användare innan sponsring-francsen satte Omega på armen.

Explorer i boken, Sub i filmen.
Bond%20Original%20-%20Goldfinger%201964%20-%202.jpg


danielcraiguser11924pic.jpg


Personligen gillar jag starkt Omega AT, men bondkopplingen är inte anledningen! Det är designen och den avancerade nyskapande tekniken!
 

TicTack

Cartier
18h/dag/365 om året... Då ska man fan ha PP annars är det inte värt det...

Jag förstår hur du tänker, men håller inte med! Vilken seriös salaryman skulle hinna ställa in den där med alla funktioner när den stannat och när man är tillbaka på jobbet efter en 2 dagars semester (på sjukhuset för hjärtinfarkt!!!). :cool:
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Ska man jobba ihjäl sig för en klocka så ska det fan var en Patek. Där duger vare sig Seiko eller Omega.
PP ska det vara!
 

JesperO

Rolex
spontant skulle jag säga att "de" som är beredda att jobba ihjäl sig för sitt/sina företag, inte har tid att hänga på ett klockforum och posta en massa funderingar ;) ...???
 

xevz

Omega
Rent sådär tycker jag nog att ni missuppfattat ordet "salaryman", den stereotypen är knappast speciellt högt upp i kedjan eller speciellt välbetald. :)

In modern use, the term carries associations of long working hours, low prestige in the corporate hierarchy, absence of significant sources of income other than salary, and karōshi—'death from overwork.'

Dessutom skulle man ju aldrig ha tid att springa i butiker och leta klocka, så om man inte var klockintresserad borde den ultimata salarymanklockan väl vara någon smådressig Seiko/Casio quartz med dag och datum?
Den kanske t.om. behöver 24h med tanke på de långa arbetsdagarna? :D
 
Topp