Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Den ultimata...

Diskussion i 'Diskussion' startad av masterkiller, 16 december 2012.

1. ...klockan måste väl ändå vara en Rolex Sub i vilken form som helst MEN jag tycker SubC är den bästa av dom alla och det var länge sedan jag bjöd på en balkongbild, så here goes...

Så posta liter bilder på era Subs...

2. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Rolex är det självklara svaret men jag tycker GMT vilken modell som helst är mångsidigare.

3. 80talisten

80talisten I wish a could afford a real gold Rolex!

Från:
    Eskilstuna
    Bland de bättre är den förmodligen för sin storlek, mångsidighet och igenkänningsfaktor, men sen kan jag förstå att vissa föredrar Planet Ocean för sitt mer moderna utseende. Men för min egen del hade jag valt Subben alla dagar i veckan.

4. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Bifogade filer:

5. finnirgens

finnirgens Friends of KS

Håller med, subben är den ultimata klockan. Just nu tycker jag att plastflaskor är att föredra.

6. Nicklas.S

Nicklas.S Friends of KS

Håller med om att subs är tidlösa och passar i dom flesta lägen, den ultimata allrounddinkan.
    Har två subbar och en sea-dweller 16600 som kanske inte räknas men den får hänga med ändå.

Nicklas.S

14060M g-serie
    16610LV z-serie
    16600 v-serie

7. Vintage92

Vintage92 Friends of KS

Kan inget annat än att hålla med. Blir troligtvis min nästa klocka.
    Står mellan en sub och Speedmaster Moonwatch :?

8. Rico

Rico Stadsbo

Tycker subban är världens tråkigaste klocka. Samtidigt använder jag den mest av de jag har. Väldigt allround! Gillar att den är så avskalad.

Sent from my iPhone 5 using Tapatalk

9. David

David Bödeln

Kan bara hålla med, även om jag fortfarande letar efter en "riktig" Sub (5512/5513/5514/5517/1680/16800) så får de här duga så länge.

10. oscaroscar

oscaroscar Präst

..en annan som leker fotograf i snön. :lol:

11. Keep 'em coming...

12. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Re: Sv: Den ultimata...

Ägde också en Sub en gång... Saknar den! :mrgreen:

Bifogade filer:

13. 80talisten

Från:
    Eskilstuna
    Re: Sv: Den ultimata...

och den är i magen nu förståss? :lol:

14. oscaroscar

oscaroscar Präst

15. Ricrob

Ricrob Friherre

Märkligt.. Bara märkligt att prata ultimata klockor när det finns 1000 behov, 1000 smaker, 1000 förutsättningar och åter 1000 av det ena och 1000 av det andra. En annan märklig sak är att alla som försöker omvända världen pekar åt samma håll, måste man skriva på ett avtal ang detta vid köp av en Rolex? :shock:

Jonaz gillar detta.
  16. Desmond_Malone

Desmond_Malone Friends of KS

Från:
    Värmdö
    Nja tror inte rolex står för avtalet utan deras "hitman" spencer som smyger sig in med löften om evigt liv i rolex lustgård med fri tillgång av plexi och kir! :mrgreen:

MVH
    Anders P

17. David

David Bödeln

Visst är det så, men samtidigt gissar jag att följande stämmer på en stor majoritet av forumets medlemmar:
    • Sitter framför dator på kontor stor del av sin tid
    • Försöker ge sken av en aktiv fritid som kan innebära både stötar och vatten
    • Bär kostym och slips då och då
    • Har råd att införskaffa en stål-Rolex även om det kan svida
    Ska man köpa en klocka som funkar i alla lägen, syns när det önskas och är diskret när det behövs, håller sitt värde och tål stryk utan att se ut som stryk har jag svårt att se att någon klocka skulle vara bättre lämpad än en Sub.

Om man inte gillar den är det bara att köpa något annat. Simples! :)

Genta gillar detta.
  18. Ricrob

Ricrob Friherre

Visst, mycket du skriver stämmer säkert men om man inte gillar den då..? Säger inte att jag personligen inte gillar Sub men även jag kan tycka att den är tråkig, liten, en aning "bajsnödig" osv och som sagt, det är en bra klocka på många sätt och för vissa/många den ultimata onaniklockan men det gäller inte alla och det märkliga som jag ser det är just att alla som gillar/äger Rolex ser det som sitt kall att få resten av världen att fatta storheten.. Kanske just det som gör den så "bajsnödig" när jag tänker efter.

19. 80talisten

Från:
    Eskilstuna
    Köp en MM300 istället och spar resten av slantarna som bli över :mrgreen: ;)

20. TomB

TomB Stadsbo

Omega gillar detta.
  21. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Jag köper resonemanget om att vissa vill övertyga alla andra om att en Sub är den bästa klockan att äga.
    Själv så håller jag mig borta från det. Dels för att jag inte vet tillräckligt om klockor och dels för att, som nämndes tidigare, det finns så många olika behov/smaker etc.
    Anledningen till att jag köpte min Sub var för att jag ville ha en klocka som är klassiskt snygg, inte större än 40mm, badvänlig och allmänt allround. Sen bidrog så klart dess historia till valet.

Det enda missionärsarbetet jag försöker mig på är att försöka få icke-klockintresserad att se lite utanför ur & penn och modeklockorna och få dem att inse att det finns "riktiga" klockor till vettiga priser. Seiko är väl det vanligaste märket jag nämner då.

22. David

David Bödeln

Att Submarinern har blivit en baslinje mot vilken alla andra sportklockor jämförs behöver man bara besöka valfritt Omega-forum för att konstatera. Rätt eller fel, så ligger det till så.

Man kan givetvis vända på det hela och säga att Sub-köpare är får som inte tänker själva, inte vet vad de vill ha, inte vågar sticka ut eller bryr sig alldeles för mycket om vad omgivningen tycker.

Det är ingen som tvingar någon att köpa en Sub eller att godta någon särskild åsikt som sanning, och tycker man annorlunda är det bara att posta en ny tråd med proklamation att Bvlgari Diagono Sport är det mest ultimata som uppfunnits sedan skivat bröd.

Sedan vet jag inte om det är så mycket vanligare att just Sub-mobben anstränger sig mer för att sprida sitt evangelium, är det inte bara att de är fler till antalet?

För egen del är det dött lopp mellan Sub och Explorer II om jag skulle behöva välja en enda klocka, så jag är väl något partisk åt Rolex-hållet, men jag kan hålla med om att det är ett förbannat tråkigt och säkert val.

23. cab

cab Friends of KS

Subben funkar överallt och är till och med den ultimata bajsnödiga klockan!

24. Ricrob

Ricrob Friherre

Nu har du ngt på g där... :lol:

25. David

David Bödeln

Äh!

Päronkapitalist gillar detta.
  26. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Många av oss här är rätt bajsnödiga! Jag tjatar om Snowflake hela tiden t.ex. Bara för att jag själv har en, men konstigt nog inte för att jag vill att andra ska skaffa en :-|
    Jag gillar ju flingan bl.a. för att alla andra inte har den ;-)

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."

Jonaz och yonsson gillar detta.
  27. Fred72

Fred72 Friends of KS

Rätt och riktigt!
    Subben äger.
    //Fred

28. Uppar tråden lite....

Och passar på att quota Ricrob klassiska kommentar...

morrism, Omega, jabla och 3 andra gillar detta.
  29. Ricrob

Ricrob Friherre

Hahaha! Har jag sagt det där?! Bra sagt iofs men lite skämmigt att jag idag är opwg med en Sub på armen.. :bag:

Vesper, sjobbe, morrism och 4 andra gillar detta.
  30. garfield

garfield Friends of KS

Mårtenssons ur Brookfield