• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den välblandade drinktråden!

TonySoprano

Cartier
2-Faktor
Rom Old Fashioned. Sött och gott.

image.jpg
 

Oew

Rolex
Den självklara drinken efter jobbet är ju en Negroni. Kommer garanterat kickstarta din kväll
Två delar gin
En del campari
En del söt röd vermouth
 

Orson

Omega
2-Faktor
Precis som någon skrev tidigare måste vi ju försöka få lite liv i denna fina tråd, nu när det är sommar och allt! :)
Blandade mycket drinkar då jag bodde hemma och har sedan dess mest druckit simpla saker för att he mig i dimman, köpte ingredienser och skulle göra en fin Pina Colada och njuta i solen på balkongen, men finns ju typ 100 olika recept. Verkar ju dock som att alla här bara kör på OF's och det är ju också en god drink men hur fan blandar ni den perfekta coladan? :)

Trevlig helg!
 

matage

Omega
Dags för ännu en OF-version: The 8-ball
3cl Calvados
3 cl Tequila anejo eller liknande
1 tsk 50/50 sockerlag
2-4 stänk bitter
Apelsinskal
Rör med is til lagom kyla/watering

Tycker den spöar klassikern i många fall. Dock går det ju inte att köra på fultequila om den ska bli bra
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Dags för ännu en OF-version: The 8-ball
3cl Calvados
3 cl Tequila anejo eller liknande
1 tsk 50/50 sockerlag
2-4 stänk bitter
Apelsinskal
Rör med is til lagom kyla/watering

Tycker den spöar klassikern i många fall. Dock går det ju inte att köra på fultequila om den ska bli bra

Måste provas! Återkommer med utlåtande!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Dags för ännu en OF-version: The 8-ball
3cl Calvados
3 cl Tequila anejo eller liknande
1 tsk 50/50 sockerlag
2-4 stänk bitter
Apelsinskal
Rör med is til lagom kyla/watering

Tycker den spöar klassikern i många fall. Dock går det ju inte att köra på fultequila om den ska bli bra

Har bara den här tequilan hemma.

image.jpeg


Funkar den eller blir det bara skit då?
(har dålig kunskap om just Tequila...)
 

Molgan

Cartier
Sierra är definitionen av fultequila :) Just sierran i tråden så är den endast färgsatt, samma usla grund som Silver.
Den har 51% agave, det krävs mer än 50% för att få kallas Tequila...
En riktig Tequila är såklart gjord på 100% Agave.
Tequila är något av det godaste en man kan dricka, tyvärr finns inget drickbart på hyllorna hemma på Systembolaget :wtf:

Jag var nyligen i Prag och hittade en riktigt trevlig Mexican-joint som hade en lång lista med Tequila, jag och min cigarr blev kvar där ett tag :hungry:
 

Molgan

Cartier
Förövrigt så är min favoritdrink Long-Island-ice-tea.
Det är en longdrink, duh

Highballglas
Fyll upp med is, mycke.
2cl Tequila (inte sierra, dubbla vodka istället om du inte har en bra Tequila))
2cl vodka
2cl gin
2cl vit rom.
2cl contrieu eller tripple sec.

Lime
Fyll upp med Cola.
Enjoy

Eller så kör man en hederlig screwdriver, klassisker som fungerar i alla väder
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Förövrigt så är min favoritdrink Long-Island-ice-tea.
Det är en longdrink, duh

Highballglas
Fyll upp med is, mycke.
2cl Tequila (inte sierra, dubbla vodka istället om du inte har en bra Tequila))
2cl vodka
2cl gin
2cl vit rom.
2cl contrieu eller tripple sec.

Lime
Fyll upp med Cola.
Enjoy

Eller så kör man en hederlig screwdriver, klassisker som fungerar i alla väder

Måste nog testa en long Island i vuxen ålder
Sist jag drack en kallades det nog häxblandning och kom från föräldrarnas skåp :D
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Måste nog testa en long Island i vuxen ålder
Sist jag drack en kallades det nog häxblandning och kom från föräldrarnas skåp :D

Känns lite så, men en L.I.T är förvånansvärt god! Länge sen jag drack en kom jag på nu...

Det var min "standarddrink" när jag som pojkspoling hängde och spelade mycket på den lokala rock-baren. Fick alltid en i handen direkt när vi klev av scenen som sveptes å sen en till direkt efter för att varva mer å leka lite rock-star... :cool:

Tycker den funkar med "ful-tequila" oxå. Ger lite "sting".
(men jag har iofs aldrig gjort/fått en med fin-tequila iofs...)
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Känns lite så, men en L.I.T är förvånansvärt god! Länge sen jag drack en kom jag på nu...

Det var min "standarddrink" när jag som pojkspoling hängde och spelade mycket på den lokala rock-baren. Fick alltid en i handen direkt när vi klev av scenen som sveptes å sen en till direkt efter för att varva mer å leka lite rock-star... :cool:

Tycker den funkar med "ful-tequila" oxå. Ger lite "sting".
(men jag har iofs aldrig gjort/fått en med fin-tequila iofs...)

Det var ju väldigt bra apk när man var ung :)
Just tequila har jag inte druckit på 15 år... Den röda hatten förstörde det för mig, men man kanske skulle testa en finare variant
@Molgan är det kört att hitta på bolaget ?
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Värt att testa!
Jag kör ingen värsting-variant själv men har lärt mig att brun är bättre än vit i en 8-ball (grovt förenklat men men ;) )

Nja, jag valde att invänta en bättre tequila innan jag provar en 8-ball. Som du ser så är Sierran bara smakad på... Av en anledning... Får köra frozen Margerita nån gång i sommar när man redan är 1/2-packad... ;)
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
På Pelican i Göteborg provade jag en gång en cocktail/drink som kallades Desperado. Googlar jag får jag inte upp precis samma sak utan mer en dryck.

Den var baserad på tequila, ljus lager och limette(?). Skummig som en whiskey sour och svingod. Efterfrågat den på massor av ställen men det har blivit rent av skit varje gång förutom första gången jag drack den.

Någon som vet hur man gör en ordentlig?
 

thomastheswede

Audemars
På Pelican i Göteborg provade jag en gång en cocktail/drink som kallades Desperado. Googlar jag får jag inte upp precis samma sak utan mer en dryck.

Den var baserad på tequila, ljus lager och limette(?). Skummig som en whiskey sour och svingod. Efterfrågat den på massor av ställen men det har blivit rent av skit varje gång förutom första gången jag drack den.

Någon som vet hur man gör en ordentlig?

Testa och återkom med rapport:
http://www.drinksmixer.com/drink11537.html
 

morrism

Audemars
Precis som någon skrev tidigare måste vi ju försöka få lite liv i denna fina tråd, nu när det är sommar och allt! :)
Blandade mycket drinkar då jag bodde hemma och har sedan dess mest druckit simpla saker för att he mig i dimman, köpte ingredienser och skulle göra en fin Pina Colada och njuta i solen på balkongen, men finns ju typ 100 olika recept. Verkar ju dock som att alla här bara kör på OF's och det är ju också en god drink men hur fan blandar ni den perfekta coladan? :)

Trevlig helg!
Det finns ju så många steg, det beror helt vilken ambitionsnivå man har. Grunden är ju kokos och ananas. Dagisnivån är malibu+ananasjuice. När jag jobbade brukade jag ta 3cl ljus rom, 2 cl malibu, ett stänk grädde, 1 burkad ananasskiva, en knivsudd kanel, ett stänk ananasjuice, is. Slängde allt i en mixer och garnerade med ett ananasblad i ett hurricaneglas med 2 sugrör.

Fick bara bra recensioner på denna!
Man kan byta grädden mot kokosgrädde eller kokosmjölk eller vanlig mjölk, men då får man labba lite med konsistensen.
 

oooskar

Omega
Trevligt med en drinktråd. För att få in lite annat än vodkadrinkar kan jag tipsa om en ny favorit med gin. Nämligen Gin-basil Smash som den så fint heter.

6 cl gin
2 cl citronjuice
2 cl sockerlag
färsk basilika, en stor näve

Muddla basilikan hårt i shakern tillsammans med de övriga. Skaka därefter med is. Sila bort resterna av basilikan när du häller upp i glaset.


image.jpeg
 
Topp