• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den välblandade drinktråden!

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Trevligt med en drinktråd. För att få in lite annat än vodkadrinkar kan jag tipsa om en ny favorit med gin. Nämligen Gin-basil Smash som den så fint heter.

6 cl gin
2 cl citronjuice
2 cl sockerlag
färsk basilika, en stor näve

Muddla basilikan hårt i shakern tillsammans med de övriga. Skaka därefter med is. Sila bort resterna av basilikan när du häller upp i glaset.


image.jpeg

Låter konstigt, men jag tror på'n!
 

Oew

Rolex
Trevligt med en drinktråd. För att få in lite annat än vodkadrinkar kan jag tipsa om en ny favorit med gin. Nämligen Gin-basil Smash som den så fint heter.

6 cl gin
2 cl citronjuice
2 cl sockerlag
färsk basilika, en stor näve

Muddla basilikan hårt i shakern tillsammans med de övriga. Skaka därefter med is. Sila bort resterna av basilikan när du häller upp i glaset.


image.jpeg
Den påminner lite om en av mina favoritdrinkar nämligen Strawberry-Basil smash! Tyvärr inte lyckats göra en själv som varit lika goda som de på Nobis.
IMG_4706.jpg
 

Enellios

Cartier
En drinktråd och Lynchburg har inte nämnts:nailbiting:

Nedan följer copypaste från någon hemsida,

3 cl bourbon (t ex Jack Daniels)
3 cl triple sec (eller Cointreau)

2 cl citronjuice
1 cl sockerlag
Citron-lime läsk (t ex Sprite)

Bourbon, triple sec, citronjuice och sockerlag skakas med is och silas därefter upp i ett highball-glas (gärna fyllt med is) varefter man toppar drinken med citron-lime läsk efter smak.

Andra klassiker som är enkla och alltid går hem,
Rom Cola
GT
Moscow Mule
Mojito
 

Rearden

Cartier
Senaste för mig har varit Bees Knees - låter töntigt men smakar jäkla fint i sommarvärmen. Lagom spritig är den också. Ska skicka upp en bild senare..

5 cl gin
3 cl citronsaft
2 cl flytande honung

Gammal klassiker säger min far om den också så det kan ju omöjligt vara dåligt..
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Läge att väcka liv i den här tråden inför sommaren
Blandning av ett par olika drinkrecept så har inget namn än. Förslag välkomnas
2017-07-15 15.44.43.jpg

1 del gin
1 del aperol
1/2 del citronjuice
1/2 del triple sec
1/2 - 1 del sockerlag beroende på hur söt du vill ha den. (kan bytas mot typ sockerdricka, skaka då innan läsken hälls i )
Skaka med is, häll upp
 

Oljud

Omega
Lördag, snart dags för matlagning, då måste man värma upp med en cocktail. Jag märkte till min förvåning att ingen hade postat min favoritcocktail ännu, så här kommer den.
The Last Word
Lika delar utav;
  • Gin (Jag föredrar en gin med hög alkoholhalt i denna cocktail, här med Hernö Navy Strength)
  • Grön Chartreuse
  • Maraschino-likör (Jag använder Luxardo, gillar mandeltonen i den)
  • Färskpressad lime
Brukar köra 2 cl av varje, men går ju bra att justera beroende på glas man använder. Allt skakas ordentligt med is i en shaker och dubbelsilas i ett kylt cocktailglas. En klassisk gin-cocktail från början av 1900-talet som är trots sin höga alkoholhalt är fräsch och frisk, men också stöddig och lite stökig. Farligt drickbar.
Trevlig helg!
lastword.jpg
 

beardedpeareater

Cartier
2-Faktor
den som kallar en Vodka/Lime med Roses för Vodka/Lime borde gå tillbaka till GÅ och passera JAIL.
färskpressad lime ONLY tack ska ni ha! en stor isbit går också bra givet! Trevlig helg gubbar och gummor
 
Senast ändrad:

thomastheswede

Audemars
Lördag, snart dags för matlagning, då måste man värma upp med en cocktail. Jag märkte till min förvåning att ingen hade postat min favoritcocktail ännu, så här kommer den.
The Last Word
Lika delar utav;
  • Gin (Jag föredrar en gin med hög alkoholhalt i denna cocktail, här med Hernö Navy Strength)
  • Grön Chartreuse
  • Maraschino-likör (Jag använder Luxardo, gillar mandeltonen i den)
  • Färskpressad lime
Brukar köra 2 cl av varje, men går ju bra att justera beroende på glas man använder. Allt skakas ordentligt med is i en shaker och dubbelsilas i ett kylt cocktailglas. En klassisk gin-cocktail från början av 1900-talet som är trots sin höga alkoholhalt är fräsch och frisk, men också stöddig och lite stökig. Farligt drickbar.
Trevlig helg!
lastword.jpg
En riktig favorit här med!
 
Topp