• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Denim möter X-Wind

Adam019

Omega
Blev lite pysslig så här i sommarvärmen och bestämde mig för att gör mitt första egna natoband. Då jag jobbar i jeansbranschen och har som hobby att samla på jeans i alla dess former blev materialvalet ganska enkelt. Japansk findenim möter Schweiz/Amerikansk flygare. Hade först tänkt ha bandet till min blåa Hydroconquest men jag tyckte att det grova bandet passade bra till min X-Wind. Jag måste säga att jag är väldigt nöjd och har definitivt fått mersmak av att göra egna band. Vad tycker ni?
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Fungerar väldigt bra utseendemässigt. Säkert skönt också. Tar väl lite tid att torka om det blir blött dock, men Hamiltonen är kanske ingen badklocka?
 

Adam019

Omega
Kul! Njae, 100m på den så jag undviker nog plurret med denna. Syftet var ju att ha det till en diver först. Ska nog göra ett i helt obehandlad denim som får slitas in ordentligt.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Adam019

Omega
Väldigt mjukt och bekvämt faktiskt. Tog tyget ifrån ett par rejält ingångna jeans. Har haft svårt att hitta ett bekvämt och snyggt band till min X-Wind så det blev till att göra eget.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Blev lite pysslig så här i sommarvärmen och bestämde mig för att gör mitt första egna natoband. Då jag jobbar i jeansbranschen och har som hobby att samla på jeans i alla dess former blev materialvalet ganska enkelt. Japansk findenim möter Schweiz/Amerikansk flygare. Hade först tänkt ha bandet till min blåa Hydroconquest men jag tyckte att det grova bandet passade bra till min X-Wind. Jag måste säga att jag är väldigt nöjd och har definitivt fått mersmak av att göra egna band. Vad tycker ni?
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Du har inga connections så du kan fixa fram japanskgjorda Edwin?
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Snyggt.
Har egna funderingar på att göra Nato av jeans.
Har du köpt hårdvaran eller tagit från ett gammalt Nato?
 

Adam019

Omega
Snyggt.
Har egna funderingar på att göra Nato av jeans.
Har du köpt hårdvaran eller tagit från ett gammalt Nato?
Tack! Tog den från ett Natoband jag köpt från Singular straps. Vore schysst att skaffa egen hårdvara. Förmodar att det finns på Ebay.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Tack! Tog den från ett Natoband jag köpt från Singular straps. Vore schysst att skaffa egen hårdvara. Förmodar att det finns på Ebay.


Har kikat lite på olika sidor efter hårdvara men inte hittat något bra. Finns på Alienexpress men vill ju inte köpa så många (100).
Får slakta ett gammalt om det ska bli ett eget tror jag...
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Måste medge att det är sjukt bekvämt. Blir nog till att göra några fler.
hera9eze.jpg



Skickas från min iPhone via Tapatalk
Det ser väldigt bra ut med, kul projekt :) Jag letade efter hårdvaran någon gång men kom fram till att det var billigare att köpa ett billigt Nato och donera konstigt nog. Säg gärna till om du hittar en bra & billig hårdvara för oss andra pysslare!

Snygg klocka med, hur känns kvaliteten på den?
 

Adam019

Omega
Det ser väldigt bra ut med, kul projekt :) Jag letade efter hårdvaran någon gång men kom fram till att det var billigare att köpa ett billigt Nato och donera konstigt nog. Säg gärna till om du hittar en bra & billig hårdvara för oss andra pysslare!

Snygg klocka med, hur känns kvaliteten på den?
Jag är väldigt nöjd med den. Överlag så är kvalitetskänslan enorm, svårt att hitta bättre "bang for buck". Ångrar dock att jag inte köpte den med länk istället för brunt skinnarmband. Den gamla femdelade länken som fanns på x-wind är helt brutal. Har försökt jaga rätt på en länge utan framgång. Jag gillar verkligen Hamiltons design, sparsmakat men ändå lite "håll käften" ;) Dock är det en riktigt stor pjäs med sina 44mm och jag har väldigt smala handleder så den får inte riktigt den handledstid den förtjänar.
 

john b

Rolex
Kul ide och schysst utfört.
Roligt att se något som är nytt för en, även om jag själv nog inte skulle bära det. Kan kanske iofs ha att göra med att jag inte burit en jeansbyxa på ett decennium...
 

Adam019

Omega
Kul att så många gillar det! Måste medge att det kliar i fingrarna nu, grymt sugen på att göra fler. Ska sätta mig vid pysselbänken så fort jag kommer hem från Spanien! ;)
 
Topp