• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Denna bilden gör mig riktigt sugen på en Speedy?

Rber

Audemars
2-Faktor
Ingen som kör på velcro?

etahy2e7.jpg
 

JohanHLM

Rolex
Tycker faktiskt att de flesta bandvarianter passar till Speedyn men snyggast är nog ett racing enligt mitt tycke!
Tror faktiskt en Speedy hade passat i din samling :D
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Klart du ska ha en speedy! Har haft min i exakt 4dagar och är än så länge riktigt nöjd!
Inväntar bara att Singular ska få in sitt ''Racing Små Choklad'' i 20mm.

Min välkomnar dig!
 

Bilagor

  • Speedy.jpg
    Speedy.jpg
    46.5 KB · Visningar: 353

max

Dancing Queen
Haha jag stör mig på så många saker med speedysarna, och nästa sekund finner jag mig själv spara bilder på plexivarianterna för att nästa sekund komma fram till att man får många roligare klockor för +15k för att sen ha glömt bort det och tänka att jag nog fasen borde ha en :)

Gillar den dock bättre på ett riktigt välgjort krokodilband, inte tillräckligt tool för ett velcro i mitt tycke.
 

oscaroscar

Panerai
Jag har så svårt att förstå det snygga med den klockan. Tycker tyvärr att den ser så B ut. Kan inte någon förklara konkret vad som är så tilltalande med speedyn? :)
Förstå mig rätt, jag försöker verkligen!
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
oscaroscar skrev:
Jag har så svårt att förstå det snygga med den klockan. Tycker tyvärr att den ser så B ut. Kan inte någon förklara konkret vad som är så tilltalande med speedyn? :)
Förstå mig rätt, jag försöker verkligen!

Äger ingen själv men kan se minst 6 anledningar!
Historia, orignalitet, stilrenhet, användbarhet, värdebeständighet (beg).
Samt att den lirar på nästan alla typer av band.
 
V

Viggen

Guest
oscaroscar skrev:
Jag har så svårt att förstå det snygga med den klockan. Tycker tyvärr att den ser så B ut. Kan inte någon förklara konkret vad som är så tilltalande med speedyn? :)
Förstå mig rätt, jag försöker verkligen!

Enkelt, det är bara en fråga om personlig smak. Förstår din fråga eftersom jag själv har försökt att se tjusningen i en Rolex, men jag får det inte att klicka oavsett alla fina bilder och förklaringar. :)

Beauty lies in the eye of the beholder! :)
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Måste väl vara Tool klockan nr 1, iaf i rymden. Anledningen till att ingen kör velcrot är nog enbart att det skulle kännas dumt. Leben med sitt mesh är den enda som fattar poängen, alla andra kör på honungs håliga band. Men smaken är som baken.
Problemet jut med speedyn är att innan man äger en känns det ändå som man ägt en då det garanterat är topp 5 fotade/dagens klocka/unboxing/k&s
 
Topp