• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Denna billiga rackare väcker köpbegär..

Är denna klocka något för dig?


  • Totala väljare
    60

ScubaKing

Audemars
Jag gillar normalt urtavlor där det händer lite saker, en paradox är det att jag letar en Rolex Submariner no date eller med datum just nu. Tråkigare urtavla än sub får man ju leta efter egentligen.

Men till saken, denna klocka Casio G-Shock GW-A1100-1A3 här nedan väckte lite samma köpbegär som klockor gjorde när man var grabb, en riktig toolwatch känns det som i alla fall :). Rätt billig med.

Vad tycker ni?

1497840d1400458695-having-difficulty-choosing-analog-g-shock-aviation-models-g-shock-gw-a1100-1a3.jpg


1596884d1408039985-fs-casio-g-shock-gw-a1100-1a3-aviator-watch-1100-01.jpg


123.jpg


1416396d1394631344-fs-only-casio-g-shock-aviator-gw-a1100-img_0443.jpg
 
D

Deleted member 1265

Guest
oj, ja där hände det endel grejer på urtavlan. Hade faktiskt hellre sett att den var digital!
 

M.U

Rolex
Händer lite? Det händer mer där än hos svenska politikerna nu två veckor innan val... Inget för mig tyvärr, men en toolwatch är det allt!
 

billo

Cartier
Jag gissar att utöver de man ser, så har den inbyggt: En fiskekrok, halvmeter fisklina, en synål, halvmeter sytråd,knivslip och ett rött pannband.

Allt du behöver för att överleva i skogen om rutan poliser och nationalgardet jagar dig.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Ställer mig i facket "för plottrig", vilket jag upplever ofta är fallet med G-shock. jag har en DW-5600E som är lagom enkel...
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Jag gillar g-shock i teorin, i praktiken på armen är känslan aldrig lika rolig för egen del. De är grymt coola och jag har funderat flera gånger på att köpa en "dyrare" variant med massvis med onödiga funktioner etc. men alltid kommit underfund med att det vore en dålig ide. En klassisk svart frogman däremot, den skulle jag iof kunna köpa :) Rent allmänt tycker jag att G-shock på många modeller tagit stora steg framåt mot när jag ägde någon senast, kvalitén på display och "finish" på tavlan är riktigt bra på de jag tittat på.
 

mouqvist

Rolex
En tuff, överdimensionerad och vattentät klocka ska man ha.
Funktionerna stoppur, dag och datum, timer, world time är relevanta (jfm altimeter, kompass, osv som man aldrig använder om man ska vara ärlig). Tough Solar är ett stort plus
Casio är ett klockrent val, kör!
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Gillar dessa och har varit snubblande nära att beställa ett flertal gånger. Vill ha som "skogsklocka". Tycker det är sjukt kul med "onödiga finesser" som att visarna indikerar temperaturen t.ex. Har dock generellt svårt för siffror på urtavlan och har därför sneglat på denna.
image.jpg
 

corbendallasx

Friends of KS
Då blir jag väl kärringen mot strömmen då för jag gillar den! Asfräck!
En sån måste man ju ha hemma om att ifall det blir zombie invasion eller världen går halvt under eller liknande.

Rörig? Alltså, det är inget dressur...
 

vonhall

Rolex
Brukar inte gilla sådan här klockor egentligen! Men på något vis så tycker jag att den är tuff. Dessutom så är det alltid bra att ha en lite tåligare klocka som inte kostar en förmögenhet :)
 

corbendallasx

Friends of KS
Jag gillar inte dig ScubaKing, nu har du fått mig att kolla genom hela Youtube på den häringa. Jag som aldrig brytt mig ett dugg om G-shock innan. Va fan!

Och sluta säg billig, det är väl bland det dyraste du kan hitta i G-shock-väg? Jag som trodde dom kostade 1000 spänn eller mindre...
 
Topp