• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Denna Omegan ni...

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Såg precis denna Omega Planet Ocean GoodPlanet GMT. Detta kan vara den snyggaste klockan som jag har sett på riktigt länge. Hade man haft lite mer än studentplånbok hade detta varit ett givet köp för min del...
Omega-Seamaster-Planet-Ocean-GMT-watch.jpg
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
58500kr?
Såg den i vanliga PO utförandet i veckan i barcelona.
Helt klart trevligare och lite mindre SMP feeling!
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
58500kr?
Såg den i vanliga PO utförandet i veckan i barcelona.
Helt klart trevligare och lite mindre SMP feeling!


Det var i saftigste laget tycker jag! Den var schysst, det var den men är den värd 58.500 pix?! Vet inte ifall jag kan motivera varför den inte skulle vara det heller egentligen.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Mindre SMP? Vad står det för?

Det är i alla fall den snyggaste klockan jag har sett, kanske någonsin för min del. Vad tror ni man kan få för en frisk njure?;)

SMP står för oss skadade för Seamaster professional som hade blå tavla och visare.
Den här känns som ett mockup :)
Min åskit är att Omega skapar lite för mycket olika limited editions & för många i antalet för att de ska bli kul att ha en limited.

En njure borde vara dyrt, eller det beror ju på hur mycket köparen vill ge ? :)
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Finns en på Chrono24 för 40 000. Det är helt vansinnigt vilket ha begär jag fick, måste nog gå och lägga mig...:D

Kul! borde gå att pruta lite på en svensk med, se dock till att köpa den på länk om du ska ha en!
Länk & gummi kostar lika mkt men länk kostar 8k till nya PO med 8500 verket om du kommer på att du vill ha det längre fram.
Gummi är billigare!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Kul! borde gå att pruta lite på en svensk med, se dock till att köpa den på länk om du ska ha en!
Länk & gummi kostar lika mkt men länk kostar 8k till nya PO med 8500 verket om du kommer på att du vill ha det längre fram.
Gummi är billigare!
Tror du jag kan pruta ner den ungefär med 32 000? Det kan jag i alla fall bekosta nu;)
 
Jo, den är sagolik. Dock en aning övervärderad, jag betalade runt 33k för en AT8500 för drygt ett år sedan och tycker att den här modellen, om än med GMT-versionen av 8500-verket och i PO-version, helt enkelt är för dyr med tanke på att den listar för nära nog det dubbla. :facepalm:
 

fredrikb

Cartier
Såg precis denna Omega Planet Ocean GoodPlanet GMT. Detta kan vara den snyggaste klockan som jag har sett på riktigt länge. Hade man haft lite mer än studentplånbok hade detta varit ett givet köp för min del...
Omega-Seamaster-Planet-Ocean-GMT-watch.jpg

Har du sett och känt på den i verkligheten? Själv blev jag rätt besviken efter att ha sett den på bild.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Cal 8605 sitter det i den va?
Som sagt så känns version utan "Goodplanet" ring,tavla & orange visare bättre i längden!
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Har du sett och känt på den i verkligheten? Själv blev jag rätt besviken efter att ha sett den på bild.
Nej det har jag inte. Såg den första gången igår natt, och höll på att få hjärtflimmer för att den var så snygg! Om det är en high-end klocka som jag får råd till innan jag dör kommer jag att köra på denna.
 

Hardy

Thug
Kul att du gillar den. Ingen höjdare enligt mig. För mycket orange.

Säger det ingen, omega har tappat det
 

Suits123

Breitling
Såg den i Barcelona och färgerna skiftar mycket i olika ljus och tycker att den är snyggare på bild än i butik.
 

Bodén

Panerai
Gillar den enormt mycket. Helt klart den GMT'n jag helst skulle lägga vantarna på, dock så är den faktiskt för dyr.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Såg den i Barcelona och färgerna skiftar mycket i olika ljus och tycker att den är snyggare på bild än i butik.

Keramiska bezels är rätt svåra att fånga lystern på överlag på foto. Den är schysta live helt klart, håller dock modellen med grå bezel högre.
 
Topp