Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Dessa klockor något värde?

Diskussion i 'Vintage' startad av Wizl, 9 juli 2016.

1. Wizl
    Trådstartare

Wizl Torpare

Hej. Har dessa klockor något värde? Vet bara att dem legat i en låda 10-15 år. Tack på förhand.

Bifogade filer:

2. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Seikon är den som har störst värde. Det är en robust bruksklocka från mitten av 60-talet och bedömning efter bilden skulle jag säga 200-300kr.

Senast ändrad: 9 juli 2016
    eriksson850 gillar detta.
  3. Wizl
    Trådstartare

Wizl Torpare

Tack så jätte mycket för svaret.

4. Wizl
    Trådstartare

Wizl Torpare

Uppskattar all info om klockorna då jag själv inte vet något :)

5. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    Lexatron klockan är från sent 70- tidigt 80-tal när LCD klockor sålde bättre än allt annat. Idag är intresset svalt för dess mindre kända märken och en helt oanvänd i sin förpackning går på ca 150kr så din om den fungerar kanske är värd 60kr.

Lagonda var ett Svenskt märke som importerad klockor från främst Schweiz. Din klocka är från 80-talet och om det står Swiss under 6:an skulle jag sätta ett värde på 100-150ker men står det Japan så är vi nere i 60kr igen, om den fungerar. :)