• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Destruction!

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
I sann KS-anda ser jag det som mitt kall att befria världen från otyg som kopior. Den utrotning ni nu skall få bevittna tog sin början under en tjänsteresa i Kina för ett antal år sedan, i Shanghai närmare bestämt. Jag har till mitt försvar att jag ännu ännu inte kommit in i "den sanna läran" även om ett visst klockintresse grodde i bakhuvudet, men jag hade ännu inte satt mig in i märken, typ etc. En eftermiddag på Nan Jing Road (efter inmundigande av ett antal Tsingtao) var jag på visit i en av de otaliga små illegala "butiker" på en innergård, och plötsligt var jag pålurad en "Omega Seamaster". Men lugn, bara lugn! Inget ont som inte har något gott med sig, intresset var nu oåterkallerligen väckt, men denna tingest (vill inte ens säga klocka) var ju rena skämtet och fungerade bara ett antal timmar och hamnade strax efter hemkomst långt ned i lådorna. I dag besitter jag ett antal "riktiga" klockor, fler planeras och nu skall aset förintas!

Inspirerad av "Bolio's" tråd från i April "Rolex Sub VS Fake Panerai!!" så vill jag visa att vi kan bruka skjutjärn även här nere i Stockholm. Mycket nöje!

Överhängande risk för nickel allergi, hudexem mm. Men en sista "wrist shot" före ett annat "shot":
Wrist view.jpg


En ännu inte ont anande "caseback"
Back view.jpg


Meet your enemy! Då Bolio redan förevisat vad en S&W 44 mag. kan prestera så genomför vi denna gång processen med en Beretta 92F cal. 9x19mm. Ammo Fiocci 115 grain FMJ.
Fake vs Beretta.jpg


Nu kan bara ett samtal från statsministern stoppa vad som komma skall!!! Någon sista önskan?
Any last wish.jpg


Anläggning! (bara provriktning, på grund av risk för splitter etc. genomförs skjutningen sen på ca 20m.)
Aim.jpg


Bulls eye!!! Dock för lite "destruction". Kulan har snuddat bezelns insida "kl. 11:30", en bucklig caseback samt lite fragment av "plast adaptern" som fixerade urverket var allt som gick att finna i grusvallen, urverket är säkerligen fullständigt pulvriserat? Ett nådaskott måste till!
Bulls eye.jpg


It's over! Tiden för dödsfallet noteras till 17:52.
Quiet.jpg


Slutsats: Även Cal. 9x19 fungerar väl för bekämpning av "äckliga kopior". Återstår att se om processen kan kostnadseffektiviseras via användande av de betydligt billigare Cal. 22. LR? Både 9x19 samt 44 magnum innebär en kostnad på flera kronor styck :confused: Men det får gärna kosta när man gör en god samhällsgärning. Finns dock en obehaglig risk att det kan orsakas onödigt lidande för objektet om finkalibrig ammo nyttjas :D.
 

MBx

Cartier
Nice.

Letar:)angel:) efter ett lämpligt objekt som ska stå till svars inför en .222R eller Gyttorp kal. 12.:cool:
 

Syven

Panerai
2-Faktor
Blir ju riktigt skjutsugen...
Synd att jag inte har något värre än en luftpistol att skjuta med.
Blir ju i och för sig en långdragen och smärtsam process för eventuella avlivningsobjekt.

Bra jobbat för övrigt :woot:
 

Goflorp

Cartier
9mm ammunitionen dyr?

Det var väl därför man skickade räkning till änkan i forna tiders sovjet.....
 
Topp