Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Det är de små, små detaljerna som gör det...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Clark Kent, 15 september 2015.

Taggar:
  1. Clark Kent
    Trådstartare

Clark Kent Präst

Som Povel Ramel har helt rätt i så är det de små, små detaljerna som gör det. (Om någon av de yngre forummedlemmarna inte skulle veta vem Povel är så kan man säga att han är svunna tiders Henrik Dorsin :))

Jag tänkte att man i den här tråden gärna får skriva om när man gjorde en ny upptäckt på en klocka som man redan hade i sin ägo. En detalj som man inte upptäckt först eller en funktion som man till en början inte hade en aning om fanns.

För min del tog det flera veckor innan jag blev varse om en detalj på min Sinn. Det var när ljuset föll från en viss vinkel som jag helt plötsligt gjorde en ny upptäckt på tavlan.

Helt omöjligt att se från det här hållet...

IMG_6047.jpg

Om man närmar sig en aning så kan man kanske ana att där finns något mer...

IMG_6046.JPG

Och så till slut...voilá...Made in Germany. 100% stealth att ha texten i samma färg som tavlan...mycket snyggt jobbat Sinn.

IMG_6045.JPG

Fyll gärna på med fler exempel och dela med dig av hur du blev överraskad av din klocka. Och självklart så kräver tråden bilder :snaphappy:

keroro, Savagear114, Denke och 9 andra gillar detta.
  2. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Kom igen Rolex ägarna med don nyare modeller , krona ......

3. Ekstrand

Ekstrand Stadsbo

Menar du denna? Bild tagen på jobbet med mobil med lite hjälp av mikroskop :angel:
    20150915_161543.jpg

Senast ändrad: 15 september 2015
  4. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Står cartier i sjuan på Santosen, skön detalj.

Chami, Savagear114, M.L. och 1 annan gillar detta.
  5. paradis

paradis Friends of KS

Från:
    Malmö
    Häftig grej , inte många som visste +1

Mårtenssons ur Brookfield