• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det är de små, små detaljerna som gör det...

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Som Povel Ramel har helt rätt i så är det de små, små detaljerna som gör det. (Om någon av de yngre forummedlemmarna inte skulle veta vem Povel är så kan man säga att han är svunna tiders Henrik Dorsin :))


Jag tänkte att man i den här tråden gärna får skriva om när man gjorde en ny upptäckt på en klocka som man redan hade i sin ägo. En detalj som man inte upptäckt först eller en funktion som man till en början inte hade en aning om fanns.

För min del tog det flera veckor innan jag blev varse om en detalj på min Sinn. Det var när ljuset föll från en viss vinkel som jag helt plötsligt gjorde en ny upptäckt på tavlan.

Helt omöjligt att se från det här hållet...

IMG_6047.jpg


Om man närmar sig en aning så kan man kanske ana att där finns något mer...

IMG_6046.JPG


Och så till slut...voilá...Made in Germany. 100% stealth att ha texten i samma färg som tavlan...mycket snyggt jobbat Sinn.

IMG_6045.JPG


Fyll gärna på med fler exempel och dela med dig av hur du blev överraskad av din klocka. Och självklart så kräver tråden bilder :snaphappy:
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Lite mer seriöst. Den här fina torpedubåten a.k.a. Maiale / grisen a.k.a. S.L.C / Siluro a Lenta Corsa, med två italienska attackdykare på. Jag såg den innan jag köpte klockan, men jag blev överraskad första gången jag såg den. Mycket nice.
IMG_6205.jpeg
 
Gröna visare på en Rolex gmt master II 116719 LN. Hade den varit ljusgrön eller camo/militärgrön hade jag ogillat, men kulören och kontrasten är :chicken:
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Frågan är varför en igloo?
Hade varit häftigare och känts mer japanskt om det var en samuraj eller ninja. :D
 

Paraflax

Omega
2-Faktor

Nu kanske jag är ute på lite väl djupt vatten som "ny" forummedlem, men vart djupt fascinerad av denna igloo och ville veta mer.
Som SeikoZ skrev, varför en igloo och inte något mer japanskt? Vart lite besviken dock när jag inte kunde hitta mer info någonstans på internet hur jag än sökte... Det måste ju varit något som någon annan märkt denna detalj?
Hitta macro bilder både här och här men ingen igloo :(
Kom fram till att det i princip finns 3 olika scenarion.

1. Igloon är fantastiskt dold och syns bara i vissa extrema vinklar vilket gör att detta är bara än bättre gjort av GS.
2. Jag har missat något internt KS-skämt :bag:
3.Det finns en unik GS sbgh255 som lyckats snappas av KS medlem, isf stort grattis.

Om någon kan visa mig rätt så blir jag jätteglad :)
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Nu kanske jag är ute på lite väl djupt vatten som "ny" forummedlem, men vart djupt fascinerad av denna igloo och ville veta mer.
Som SeikoZ skrev, varför en igloo och inte något mer japanskt? Vart lite besviken dock när jag inte kunde hitta mer info någonstans på internet hur jag än sökte... Det måste ju varit något som någon annan märkt denna detalj?
Hitta macro bilder både här och här men ingen igloo :(
Kom fram till att det i princip finns 3 olika scenarion.

1. Igloon är fantastiskt dold och syns bara i vissa extrema vinklar vilket gör att detta är bara än bättre gjort av GS.
2. Jag har missat något internt KS-skämt :bag:
3.Det finns en unik GS sbgh255 som lyckats snappas av KS medlem, isf stort grattis.

Om någon kan visa mig rätt så blir jag jätteglad :)
Det är ett skämt. Inget kan tävla med GS på detaljnivå typ;)
 

Paraflax

Omega
2-Faktor
Aja, Well played yonsson :)
Hoppas det dyker upp fler smådetaljer i denna tråd, min nuvarande samling är inte så bra på denna fronten så då får man frossa i bilder istället :)
 
Topp