• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det är fortfarande januari – ytterligare ett klockköp

Henrik A

Omega
Mitt första ”riktiga” inlägg på KS (har läst länge) och jag hakar på trenden med ny klocka i januari (är alltid ute i sista minuten :D). Den anlände med posten idag.

Jag har saknat ett enkelt ur med svart urtavla och svart läderarmband som passar till det mesta och funkar som vardagsklocka (jobbar på kontor). Har kikat på några Tissot och Hamilton men inte riktigt fastnat för designen. Sen hittade jag några läckra bilder på olika Seiko SARB-modeller och blev såld på SARB071 som raskt beställdes från Japan.

Första klockan jag köper ”osedd” men den överensstämmer med alla förväntningar. Jag gillar den rena designen, i synnerhet avsaknaden av veckodag vilket verkar vara synonymt med 6R35-verket (till skillnad från mina övriga Seiko med 7S26 som är nedkladdade med visning av veckodag).

Väldigt nöjd! Och den kostade "kaffepengar" :lol:

IMG_0113.jpg


IMG_0144.jpg


IMG_0151.jpg


IMG_0100.jpg
 

Knät

Cartier
Snygg! Sarb-serien verkar vara mycket smäll för pengarna.. Ska nog slå till på en snart..

Hinner nån mer dunka in en januraidinka nu??
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Riktigt clean! Klart snyggare utan dagvisning men jag gillar den komplikationen, finns viktigare saker att hålla reda på än vilken dag det är :D
 

Pappi

Bib Fortuna
2-Faktor
Re: Sv: Det är fortfarande januari – ytterligare ett klockkö

Nice! Grattis!

Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
 
Topp