• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det är lite skruvat....

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
.... men kommer på mig själv att jag tycker det är roligare att läsa gamla serviceslippar än att pilla med själva klockorna..... Känns obra.... men lite trevligt är det allt...

För mig finns det bara en urmakarfirma...

b4gAK4H.jpg


8Y8mFSZ.jpg
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Kan förstå dig. Bara pappret det är skrivet på är ju en fröjd att hantera och loggan så skönt gammaldags dickenskt.
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Nja....rimligt....men kännbart. Vem som helst kan köpa en mögeldröm....men sen att serva investeringen....inte lika självklart uppfattar jag det som.

Klart uppfyllande känsla när man vet att det bara är att ladda på när servicen när utförd.... Väntar in min Rootbeer nästa vecka som varit på spa sedan Oktober....
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Nja....rimligt....men kännbart. Vem som helst kan köpa en mögeldröm....men sen att serva investeringen....inte lika självklart uppfattar jag det som.

Klart uppfyllande känsla när man vet att det bara är att ladda på när servicen när utförd.... Väntar in min Rootbeer nästa vecka som varit på spa sedan Oktober....

Jag håller med!

ZXzUIIo.jpg


F3dVaVm.jpg
 

Onelund

Rolex
Känns som ni försöker tigga er till lite servicerabatt :)

Men visst känns det bra när man har papperna i ordning :)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Känns klurigt att begära rabatt på service. Här utförs ett arbete som tar tid och kunskap. Nu gissar jag lite.... men tar det 8-10h att fullserva en klocka så är det inte mer än ca 500:-/h ink standard delar.....det är många som inte går upp ur sängen för den taxan..... Så inge lip.....sen tycker jag såklart att det är en kännbar summa att hosta upp 5000-6000 sek.... för nåt som inte syns......men känns....
 
Topp