• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det är någonting med kvarts och integrerade länkar...

aleks

Aka Wi
2-Faktor
... som jag bara älskar.

Igår landade det lite nytt. Min Oysterquartz behövde en kompis nu när min Snowflake befinner sig på spa och en möjlighet dök upp. Det blev en fortsättning på det tema jag funnit stark attraktion till, kantiga boettformer med integrerade länkar och tickande sekundvisare. Många gillar inte kvarts och jag kan inte riktigt förstå varför. Det är underbart.

PhMuY9s.jpg


AP'n bärs betydlig skönare än OQ'n, den är tunnare, betydligt mindre topptung på min handled och har en otroligt skön och följsam länk. Jag är ju i och för sig nykär nu och vill inte kasta för mycket skit på OQ'n men detta är en helt ny nivå. Titta bara på tavlan, magisk.

OQ'n är trots detta en mycket härlig vardagsklocka som kommer komplettera AP'n bra de gånger jag behöver en klocka som gillar att få och tål stryk.

Idag är jag glad.

SoxirdX.jpg


8rq70Ao.jpg


ml1j8g6.jpg


JWidFX1.jpg


12olspc.jpg


FIvhckB.jpg


yUaVOFk.jpg


wBrgMuj.jpg


AsxNW0i.jpg


3c6sy95.jpg


UMQQBUt.jpg


BDmrmJl.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Stort grattis! AP RO är absolut nått som jag hade velat testa nån gång. Jag liksom du har en förkärlek för kvarts i kantiga boetter :)

Fyll gärna på med mer info om klockan så att inte tråden stängs av nån observant admin.
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Det är väl en utav de klockorna jag skulle kunna tänka mig att köra kvarts faktiskt. Grymt snygg och stilren. Grattis! [emoji4]
 

andheg

Rolex
2-Faktor
... som jag bara älskar.

Igår landade det lite nytt. Min Oysterquartz behövde en kompis nu när min Snowflake befinner sig på spa och en möjlighet dök upp. Det blev en fortsättning på det tema jag funnit stark attraktion till, kantiga boettformer med integrerade länkar och tickande sekundvisare. Många gillar inte kvarts och jag kan inte riktigt förstå varför. Det är underbart.

PhMuY9s.jpg


AP'n bärs betydlig skönare än OQ'n, den är tunnare, betydligt mindre topptung på min handled och har en otroligt skön och följsam länk. Jag är ju i och för sig nykär nu och vill inte kasta för mycket skit på OQ'n men detta är en helt ny nivå. Titta bara på tavlan, magisk.

OQ'n är trots detta en mycket härlig vardagsklocka som kommer komplettera AP'n bra de gånger jag behöver en klocka som gillar att få och tål stryk.

Idag är jag glad.

SoxirdX.jpg


8rq70Ao.jpg


ml1j8g6.jpg


JWidFX1.jpg


12olspc.jpg


FIvhckB.jpg


yUaVOFk.jpg


wBrgMuj.jpg


AsxNW0i.jpg


3c6sy95.jpg


UMQQBUt.jpg


BDmrmJl.jpg
Grymt, otroligt grymt! Grattis!
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Mycket bra! Grattis som satan:)
Jag har länge velat se en sida-vid-sida jämförelse just mellan OQ och AP RO Quarz,
tackar för bilder och writeup.
Blir båda kvar i stallet?
 
Topp