• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det är någonting med kvarts och integrerade länkar...

acce1999

Patek
2-Faktor
Trevligt, aleks !

Quartz är praktiskt... Särskilt när det som här är smakligt paketerat, men mekaniska verk fascinerar mer... Tycker i varje fall jag... ;)
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Kul, grattis!
Mellan vilka år tillverkades quartz-versionen av AP RO?
Denna ref mellan 82-86.

Mycket bra! Grattis som satan:)
Jag har länge velat se en sida-vid-sida jämförelse just mellan OQ och AP RO Quarz,
tackar för bilder och writeup.
Blir båda kvar i stallet?
Tack!

Grattis till en riktigt cool duo, hur gammal är AP:n?
Tack, från -85!

Som det ser ut nu blir båda kvar ett bra tag faktiskt.

Rackarns trevlig OQ! Även APn ;)
Hur gammal är OQ?
Från 1986!

Grattis! Är den 36mm?
Stämmer bra det, optimal size för mig.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Najs, bra köp! Synd att service är hutlöst dyrt på AP, annars hade jag varit first in line när du flippar :)

Är det någon som har någon fakta kring prisnivån för service på AP-kvartsarna?

Man har ju länge hört att tex 14790 är dyra att hålla igång, och det ligger väl viss sanning i det men jag tycker att man bör komma ihåg att det Inte är omöjligt att lägga 10' på service för en gammel-Rolle heller.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Är det någon som har någon fakta kring prisnivån för service på AP-kvartsarna?

Man har ju länge hört att tex 14790 är dyra att hålla igång, och det ligger väl viss sanning i det men jag tycker att man bör komma ihåg att det Inte är omöjligt att lägga 10' på service för en gammel-Rolle heller.
Precis som du säger är det inte omöjligt att service på en vintage rolle hamnar ungefär var en service för 14790 kostar. Kostnadsförslaget på min Snowflake var nästan 9 tuss.
Vad gäller kvartsarnas servicekostnader/intervall vet jag inte så mycket om. Får försöka forska lite i ämnet. Rätt skönt att det oftast räcker med batteribyte. Bytte batteri på OQn nyligen, 300 spänn inklusive trycktest, det är najs.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Oj! Detta inlägg missade Hagbohm lördags! Var väl pga av att jag var ute på vift kanske .

Otroligt snygg klocka du införskaffat aleks, den designen är Top-Notch. Stort GRATTIS åt tillökningen.
 
Topp