• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det bästa svaret på frågan "Är den äkta?"!

TicTack

Cartier
Det bästa svaret på frågan

"Är den äkta?"

ställd av en icke klockintresserad men nyfiken person är

"Vad vill du att den skall vara?"

Du får då reda på lite om personens fördommar om dig, samt du undviker konflikt etc. När du sedan fått svaret från personen så håller du med,

"Ja, det sämmer nog."


Har du några fler förslag? :cool:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Frågan ställs nog oftast till de som bär Rolex. Jag brukar få frågan: "Vad kostar den?" alternativt; "Hur många klockor har du?"
 
Om det är en bekant som frågar så håller jag med SjööSandström, troligt att jag skulle bära en fake av någonting överhuvudtaget.
Random fyllplyte på krogen brukar jag bara garva åt och svara: Eller hur.....
 

TicTack

Cartier
-Vad tror du?

Är vad jag brukar svara när någon som inte har med saken att göra frågar. De flesta svarar nej, ok brukar kag säga då.

Ditt förslag ligger ju ganska nära mitt. Ofta tror jag att frågan kan komma av ett visst klockintresse, men ibland är det ju någon idiot som bara vill "sätta dit" dig.
 

Ryttaren

Rolex
Som boende på landet är klockintresset på mina privata GTG:er generellt ganska låg... Vissa är mer intresserade än andra :)

Det är nr 0812 som numera sportar min Ingenieur för övrigt. (hade tillräckligt biffiga "calves")

Kossor.JPG
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Är det en överrepresentation av kopior där? Jag trodde det mest var finniga tonåringar som sprang med kopior. Trodde inte vuxna människor behövde lånta fjädrar :)

Nej, det tror jag inte. Snarare att folk inte i sin vildaste fantasi tror att någon köper en dyr klocka när man kan köpa en skoter, pickup eller vapen istället. :)
 
Topp