• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det där med service...

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
riktigt klurig då när man köper en klocka med okänd historik som håller bra tid och bra gångreserv.
tänker mest på en motor eller växellåda utan olja...går åt helvete relativt snabbt där. blir nog att lämna in min airman också för koll eftersom det är ett valjoux och i mina ögon mer som kan gå sönder
Är väl en prisbedömning som det mesta. Skickade ju själv en Credor till urmakarn precis som inte uppvisade andra servicebehov än -10spd. De SEIKO-urmakare jag pratade med tyckte att "det kan väl vara bra men är troligtvis inte nödvändigt".
 

Cryssarn

Rolex
Är väl en prisbedömning som det mesta. Skickade ju själv en Credor till urmakarn precis som inte uppvisade andra servicebehov än -10spd. De SEIKO-urmakare jag pratade med tyckte att "det kan väl vara bra men är troligtvis inte nödvändigt".
då får vi hoppas att dom är ärliga och inte bara ute efter lätta pengar. dom som jag lämnade den hos dvs
 

Cryssarn

Rolex
Ok, då har dom äntligen kollat klockan. tyvärr så fick jag bara prata med något biträde som endast hade en offert då urmakarn gått för dagen. Dom ville ha 325 dollar för "cleaning". Ska ringa igen på måndag och försöka få lite mer detaljerad information. Men vad tror ni dom menar med cleaning? oljar dom bara upp verket eller vad tror ni?
 
Ok, då har dom äntligen kollat klockan. tyvärr så fick jag bara prata med något biträde som endast hade en offert då urmakarn gått för dagen. Dom ville ha 325 dollar för "cleaning". Ska ringa igen på måndag och försöka få lite mer detaljerad information. Men vad tror ni dom menar med cleaning? oljar dom bara upp verket eller vad tror ni?

En rengöring innebär att urverket monteras ner och körs i ultraljudstvätt. Sedan sätts det samman och oljas in igen, så med begreppet cleaning/rengöring menar man alltså en vanlig service.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Cryssarn

Rolex
En rengöring innebär att urverket monteras ner och körs i ultraljudstvätt. Sedan sätts det samman och oljas in igen, så med begreppet cleaning/rengöring menar man alltså en vanlig service.

Vänligen
Forumets undersköterska
Tack så mycket. ja 3000 för att serva en Tudor är ju inte så blodigt måste jag säga. frågan är om det verkligen behövs eller om dom vill tjäna lite pengar på mig
 
Topp