Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Det eviga flippandet, vilken av dessa tre borde lämna?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Aurum, 9 november 2012.

1. Aurum
    Trådstartare

Aurum Gubbsnygg

Har flippat sex ur nyligen och känner att jag är inne i den där perioden av skuldsanering. Grisjäveln a la PloProf lämnade ett djupt hål på klockontot. :x Men lika glad är jag för det, för den sitter så "bra" på handleden!

Så nu till frågan, vilken kronograf är minst värdig en plats i Aurums klocklåda?

2. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Dom är sjukt fina alla tre. Heuern skulle sitta fint på min arm.

3. Ricrob

Ricrob Friherre

Jag tänker såhär; Du kan ju inte sälja av guldet, då tappar du din trovärdighet, så guld-Bratten stannar. Sedan tycker jag personligen att en samling ska ha bredd, så därför bör du hålla i den underbara Heuer'n. Så trots att Chronomaten är min favorit blande de tre, så är det nog den som borde lämna.. Allt för att du inte ska få för dig att flippa Ploppen! :D

4. NiklasArvid

NiklasArvid Gandhi

Gammelkronomaten är ju oundgänglig i sin "vadå... du GILLAR inte Breitling?-HÄR har du Breitling, fuckwit"-attityd

Guldarn är väl mer tveksam, wannabe-Vacheron luggar i kombo med wannabe-breguet visare...

Den massakrerade Heuern måste du väl också flippa om du ska få frid i själen, och Televinken off your back... och jag kanske har en "bekant" som kanske är intresserad... ;)

5. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Ingen, sälj din Longines Admiral till mig ist om du nu har den kvar :D

6. Aurum
    Trådstartare

Aurum Gubbsnygg

Hmm... Vetefaen om inte trovärdigheten är det jag värderar lägst? Men det är svårt, kanske sälja alla istället? :D

Jag är lite rädd för Televinken, och din "kompis" måste man ju också ta hänsyn till... Men det lutar åt guldet om jag kan lura på någon nörd den. Den är sjukt rare, men Breitlingnördarna är lite färre än Rolexgängets.

Redan såld!

7. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Sälj alla tre. Tanken är tänkt och alla tre åker ändå förr eller senare. :cool:

8. Aurum
    Trådstartare

Aurum Gubbsnygg

Det värsta är att du förmodligen är rätt nära sanningen. Men jag tror jag kommer ångra mig då, och dessa är inga dussinklockor.

9. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    Om du väljer att spara en, ja då blir det nog guldet som får stanna. Så börja med en, dvs. den andra bratten, och så kommer du nog kunna släppa stålisen kort därefter...

10. Sist in, först ut? :)

11. Per

Per Björklövens finest

Denke är dessvärre väldigt klok. I slutändan har han garanterat rätt. Väljer du en så åker stålbratten.

Fina hela bunten. Guldet vill jag minnas var skoj. :)

12. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Utan tvekan ska stål-bratten bort!

Heuern är så jävla snygg...

Mårtenssons ur Brookfield