• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Det finns kontor och så finns det KONTOR..

acce1999

Patek
2-Faktor
Nej, den är oklädsamt stor.
Beror nog i detta fall på att mobilkamerans vidvinkel placerats så nära klockan att proportionerna blir felaktiga. Så då ser klockan för stor ut. Jag kan ha fel, men känner mig ganska övertygad om att det är så. Realistiska och proportionerliga "vristskott" går inte att ta med annat än motsvarande 50mm optik på sisådär en meters avstånd. Allt annat och det blir onaturliga proportioner.

Allt detta om du kommenterat just fotografiet, men om du kommenterar klockan i allmänhet, så spelar mitt inlägg ingen roll.

A
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Beror nog i detta fall på att mobilkamerans vidvinkel placerats så nära klockan att proportionerna blir felaktiga. Så då ser klockan för stor ut. Jag kan ha fel, men känner mig ganska övertygad om att det är så. Realistiska och proportionerliga "vristskott" går inte att ta med annat än motsvarande 50mm optik på sisådär en meters avstånd. Allt annat och det blir onaturliga proportioner.

Allt detta om du kommenterat just fotografiet, men om du kommenterar klockan i allmänhet, så spelar mitt inlägg ingen roll.

A
Modellen är för stor för ministerns handled.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Modellen är för stor för ministerns handled.
Jaha, ja det kan jag inte kommentera då jag inte har träffat honom. Trodde att du kommenterade fotografiet och ville bara konstatera att fotografiet troligen inte representerar verkligheten vad gäller proportioner, att klockan helt säkert ser mindre ut om man skulle se den direkt på armen utan att passera en vidvinklig kameralins.
 
D

Deleted member 1265

Guest
Verkligen inte snygg. Köp inte.
Din 5167r dock, troligtvis forumets läckraste klocka!
 

jabla

Sarlacc
Lite sugen är jag allt, klär den?


20130820_131948_zps0986623c.jpg

Allt klär väl en skönhet :)
 

M021

Rolex
2-Faktor
Vet att frågeställningen handla om APn här men vems är PPn? Din spencer? Så jäkla brutal!
 
Topp